اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی:

کنترل استاندارد افزایش صادرات و فروش تولیدات داخلی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود 22 آزمایشگاه استاندارد در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: کنترل استاندارد افزایش صادرات و فروش تولیدات داخلی را به دنبال دارد.

کنترل استاندارد افزایش صادرات و فروش تولیدات داخلی را به دنبال دارد

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این آزمایشگاه‌ها در راستای تعیین استاندارد خدمات در حوزه‌های مختلف به ویژه  شهربازی‌ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود پنج آزمایشگاه تعیین استاندارد این اداره‌کل، تصریح کرد: علاوه بر این 17 آزمایشگاه همکار نیز در این زمینه فعالیت دارند.

جلایر با تاکید بر افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار، افزود: در تلاش هستیم تعداد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد را در استان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر استفاده دستگاه‌های اجرایی از توان آزمایشگاه‌های همکار، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند از توان آزمایشگاه‌های همکار نهایت استفاده را ببرند که در این صورت این آزمایشگاه‌ها نیز توانمند‌تر می‌شوند.

جلایر در ادامه با اشاره به در پیش‌بودن هفته استاندارد، گفت: اهمیت و نقش استاندارد در زندگی تمام افراد جامعه مشهود است.

وی با بیان اینکه اجرای استانداردهای ملی ایران به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور است، اظهار داشت: وجود استاندارد سبب افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف‌کنندگان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمت‌ها می‌شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به شعار جهانی استاندارد در سال 1202، تصریح کرد: «ضایعات کمتر، نتایج بهتر، افزایش کارایی با استانداردها» شعار جهانی استاندارد در سال 1202 است.

وی تصریح کرد: 17 مهر ماه به نام روز استاندارد، کودک و ایمنی، 18 مهر ماه روز استاندارد و خدمات، 19 مهر ماه که سومین روز از هفته استاندارد است به نام روز استاندارد و محیط زیست، چهارمین روز هفته استاندارد به نام روز استاندارد و کاهش اثرات بلایای طبیعی، پنجمین روز از هفته استاندارد به نام روز استاندارد و اقتصاد مقاومتی، ششمین روز از هفته استاندارد به نام روز استاندارد، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و آخرین روز از این هفته به نام روز ضایعات کمتر، نتایج بهتر، افزایش کارایی با استاندارد نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول