اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

تئاتر همواره از فیلم و سریال تاثیرگذارتر بوده است

خبرگزاری فارس: استاندار یزد گفت: تئاتر به دلیل ارتباط مستقیمی که با مخاطبان برقرار می‌کند، همواره تاثیرگذاری بیشتری نسبت به فیلم و سریال داشته است.

تئاتر همواره از فیلم و سریال تاثیرگذارتر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمدرضا فلاح‌زاده در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان یزد اظهار داشت: در طول تاریخ کشورهای جهان و ایران، تئاتر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و باید کوشید تا همواره این جایگاه حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در این رشته هنری باید سرمایه‌گذاری کرد، افزود: با توجه به تاثیرگذاری هنر تئاتر، وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که از این رشته هنری حمایت کنند.

استاندار یزد همچنین با اشاره به نقش مهم هنرمندان در جنگ نرم دشمن بیان کرد: این روزها که با هجمه‌های گوناگون دشمنان مواجه هستیم و دشمنان از روش‌های گوناگون تبلیغاتی برای ضربه به اسلام و انقلاب بهره می‌گیرند، هنرمندان در خنثی‌سازی و آشنا کردن عموم جامعه نسبت به فعالیت‌های آنها نقش مهمی بر عهده دارند.

فلاح‌زاده تصریح کرد: هنرمندان با ارائه نقش‌های هنری و فرهنگی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش جدی بر عهده دارند و می‌توانند تفکر جامعه را به سمت و سوی ارزش‌ها سوق دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این آیین با تشکر از گروه‌های تئاتر شرکت‌کننده در بیست و دومین جشنواره تئاتر استان یزد،گفت: نمایشنامه‌هایی که با زندگی واقعی مردم و فرهنگ استان ارتباط تنگاتنگ داشته باشد، باید افزایش یابند.

بهرام عبدالحسینی در مورد سهمیه آثار در این جشنواره نیز اعلام کرد: سطح علمی کار برای ما اهمیت خاصی دارد و به همین دلیل سهمیه کار را در 9 اثر انتخاب کردیم.

* هنر تئاتر در یزد ریشه‌دار است

وی بیان کرد: تئاتر در یزد یک هنر ریشه‌دار است به طوری که در گذشته هم هنری قوی شناخته می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر نیز بیش از هر چیز در بخش‌های نمایشی نیاز به آموزش حرفه‌ای داریم.

دبیر جشنواره تئاتر استان یزد نیز طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر به کار گرفته شده، شالوده آموزش در شهرستان‌های استان پی ریزی شد و امید می‌رود در سال‌های آینده، آثار پخته‌تر و پربارتری داشته باشیم.

محمدرضا ابوالحسنی با تاکید بر آموزش مستمر گروه‌های نمایشی افزود: باید به گونه‌ای جدی کار را دنبال کرد تا هنرمندان شهرستان سیاهی لشکر تئاتر استان نباشد.

وی با تاکید بر حمایت مسئولان از انجمن نمایش و تئاتر استان گفت: هنرمندان استانی توانمندی خوبی دارند و اگر هنر خود را به سمت و سوی درست خود هدایت کنند، موفق خواهند شد.

ابوالحسنی پیرامون نحوه ارزیابی و انتخاب آثار برای شرکت در جشنواره عنوان کرد: توانمندی هنرمندان عرصه تئاتر و گروه‌هایی که خود را برای شرکت در جشنواره آماده کرده بودند با صرف ساعت‌ها وقت و ارزیابی مشخص شد.

وی تصریح کرد: تعداد 27 گروه نمایشی خود را برای حضور در جشنواره آماده کرده بودند که پس از بازبینی 9 گروه موفق به شرکت در جشنواره شدند.

وی همچنین با انتقاد از فرصت اندک گروه‌ها و ابراز گلایه داوران برای ارزیابی آثار گفت: توصیه می‌کنم هنرمندانی که قصد دارند در جشنواره تئاتر استانی در سال بعد شرکت کنند از همان ابتدای سال و اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کنند تا در مرداد ماه کار پخته و بدون عیب و نقصی ارائه دهند.

به گزارش فارس، در این جشنواره از برگزیدگان بخش‌های مختلف با تندیس جشنواره و لوح افتخار و جایزه نقدی تقدیر شد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول