اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

مردم بحرین در راه مقاومت مصمم باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه اصحاب اخدود در قرآن اسوه جان‌نثاری در راه توحید هستند گفت: مردم بحرین با الگوگیری از آموزه‌های قرآن در راه مقاومت مصمم باشند.

مردم بحرین در راه مقاومت مصمم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی کشور بحرین با بیان اینکه دو نمونه و الگو برای حرکت انقلابی بحرین وجود دارد اظهار کرد: نمونه اول اصحاب اخدود هستند که در سوره بروج قرآن از آنها با افتخار و عزت و به عنوان جماعت الگو یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب اخدود اسوه جان‌نثاری در راه توحید هستند، بیان داشت: آنها آزادانه مرگ را بر دین جبرى و تحمیلى و آیین منسوخ ترجیح دادند و از دین بر حق مسیحیت که آخرین رسالت معتبر در زمانشان بود بیرون نشدند که سرانجام آنها شهادت و سعادت عقبا شد.

سعیدی خاطر نشان کرد: نمونه دوم جمهوری اسلامی ایران است که در برابر ظلم و طغیان حکومت شاهنشاهی وقت ایستاد و مقاومت کرد.

وی تصریح کرد: در زمان حکومت پهلوی به اسرائیل کمک می‌شد، مسلمانان و نوامیس آنها مورد تعرض بیگانگان قرار گرفته و رجال بزرگ و علما در زندان بودند؛ شاه ایران خائن، ظالم و جنایتکار بود اما بنا بر وعده الهی و عنایت خداوند متعال با رهبری آیت‌الله خمینی و جانفشانی مردم انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید.

امام جمعه قم با بیان اینکه این دو نمونه و الگو سه پیام اساسی دارد ابراز داشت: ایمان به خدا، استقامت و خون شهدا مؤلفه‌های پیروزی در جبهه حق بر باطل هستند.

سعیدی گفت: برای پیروزی و برپایی حکومت اسلامی در بحرین دعا خواهیم کرد و امیدواریم به استعانت حضرت ولیعصر(عج) این امر به زودی محقق شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول