اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید بحرینی:

جامعه عربی شریک جنایت‌های بحرین هستند

خبرگزاری فارس: پدر شهید محمود ابوتاکی از شهدای بحرین با انتقاد از موضع کشورهای عربی همسایه بحرین گفت: جامعه عربی در خون مردم بحرین و جنایت‌هایی که در بحرین می‌شود شریک هستند.

جامعه عربی شریک جنایت‌های بحرین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم پدر شهید محمود ابوتاکی در همایش «رهبران در بند» که با حضور نمایندگان گروه‌های انقلابی و خانواده‌های زندانیان و خانواده شهدای بحرین در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد طی سخنانی به تبیین وضعیت بحرین، شهدا و خانواده‌های شهدای انقلاب بحرین پرداخت.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت هر شهید اذیت و آزار خانواده آن شهید شروع می‌شود اظهار کرد: خانواده شهید دستگیر شده، زندانی و شکنجه می‌شوند و هر شب خانه و زندگی این خانواده‌ها مورد تعرض قرار می‌گیرد.

پدر شهید بحرینی رنج و آزار مردم بحرین از سوی اشغالگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیاری از مناطق محاصره است و به صورت شبانه‌روزی مردم بحرین زن و مرد، کوچک و بزرگ مورد آزار و اذیت اشغالگران قرار می‌گیرند.

وی با انتقاد از موضع کشورهای عربی همسایه بحرین خاطر نشان کرد: جامعه عربی در خون مردم بحرین و جنایت‌هایی که در بحرین می‌شود شریک هستند.

ابوتاکی تصریح کرد: دول عربی مسلمان همسایه، به تحقیر مردم بحرین و انقلاب آنها و متهم کردن آن به طائفی‌گری و شیعی بودن روی آوردند که این یک مسئله غلط است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زندان‌ها شیعه و سنی در کنار هم شکنجه می‌شوند تاکید کرد: مسئله بحرین مسئله یک قبیله ظالم و ستمگر حاکم و یک اکثریت شیعه و مسلمانی است که همه با هم خواستار حریت، آزادی، کرامت و تحقق عدالت هستند.

پدر شهید بحرینی با بیان اینکه برخورد دولت بحرین با مردمش مانند برخورد با دشمن است ابراز داشت: فرقی بین برخورد دولت بحرین با شیعه و سنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم بحرین آزادی می‌خواهند، خاطر نشان کرد: مردم بحرین ذره‌ای از خون شهدا، از سمبل‌ها و بزرگان انقلاب و ذره‌ای از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و این راهی است که مردم بحرین انتخاب کرده‌اند و به دنبال تحقق آن هستند.

ابوتاکی با بیان اینکه کشتار مردم بحرین، دستگیری زن‌ها و کشتن بچه‌ها همچنان ادامه دارد، یادآور شد: تابعیت فرمانبرداری دولت بحرین از قدرت‌های جهانی و حقارت آن در برابر پیمانی که عرب‌ها در قلع و قمع مردم بحرین بستند علت این کشتارها است.

وی با اینکه هر روز سرکوب و کشتار مردم بحرین با گازهای سمی و سلاح‌های مختلف ادامه دارد ابراز کرد: مردم بحرین بسیار متحد و با فرهنگ هستند که با همه ادیان و طوائف زندگی می‌کنند و نگرش انسانی به همه دارند.

پدر شهید بحرینی در پایان با قدردانی از مردم، علما و مسئولان ایران گفت: از مردم ایران می‌خواهیم موضع صریح خود را در قبال بحرین حفظ کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول