اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاورشناس آذری:

استکبار درصدد تلخ کردن ارتباط حسنه ایران و آذربایجان است

خبرگزاری فارس: خاورشناس آذری گفت: هدف اصلی استکبار از ایجاد رژیم صهیونیستی ضربه زدن به اسلام است و آنها از وجود رابطه حسنه میان ایران و آذربایجان راضی نیستند و به همین دلیل با روش‌های مختلف سعی در تلخ کردن رابطه دو کشور دارند.

استکبار درصدد تلخ کردن ارتباط حسنه ایران و آذربایجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، پروفسور آتام اوغلان ممداف در نشست بررسی آخرین تحولات حقوق بشر در منطقه قفقاز که در محل خانه ستارخان برگزار شد، با بیان اینکه ستارخان بزرگ‌ترین مدافع حقوق بشر در زمان خود بود، افزود: نگاهی جامع به زندگی ستارخان، ابعاد مختلفی از زندگی حقوق بشری وی را عیان می‌سازد.

وی با بیان اینکه دین اسلام یک دین حقوق بشری و همراه با صلح و دوستی است، گفت: نگاه حقوق بشری و همراه با حفظ کرامت انسان‌ها در جای جای متن اسلام نهفته است.

پروفسور ممداف با بیان اینکه قرآن کریم انسان‌ها را به صلح و دوستی و حفظ حرمت و کرامت انسان‌ها دعوت کرده است، افزود: امیدوارم روزی فرا رسد تا انسان‌ها در کنار هم و در صلح و آرامش زندگی کنند.

این خاورشناس آذری با اشاره به نقض حقوق بشر در مورد زنان جهان اسلام و 50 هزار زن و دختری که در جنگ بوسنی مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شدند، اظهار داشت: نمی‌دانم این چه قائله‌ای است که نقض حقوق بشر عمدتاً در کشورهای اسلامی و در مورد مسلمانان صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در امور آذربایجان مداخله می‌کنند، ادامه داد: اسرائیل فرزند نامشروع استکبار و کشورهای بزرگ است و هدف اصلی آنها از ایجاد این رژیم ضربه زدن به اسلام بوده و آنها از وجود رابطه حسنه میان ایران و آذربایجان راضی نیستند و به همین دلیل با روش‌های مختلف سعی در تلخ کردن رابطه دو کشور دارند.

استاد دانشگاه دولتی باکو  با بیان اینکه صهیونیست‌ها عامل اصلی نقض حقوق بشر در آذربایجان هستند، افزود: امیدوارم زمینه نزدیکی ملت‌های ایران و آذربایجان بیش از پیش فراهم شود. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول