اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دیوان عدالت اداری

هشتمین دفتر دیوان عدالت اداری کشور در کردستان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: هشتمین دفتر استانی دیوان عدالت اداری کشور با حضور رئیس این دستگاه و جمعی از مسئولان اجرایی کردستان در سنندج راه‌اندازی شد.

هشتمین دفتر دیوان عدالت اداری کشور در کردستان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم افتتاحیه این دفتر در سنندج اظهار کرد: کردستان سرزمین وفاداری‌های بزرگ بوده و مردم این خطه از میهن اسلامی با تقدیم هزاران شهید دین خود را به نظام مقدس اسلامی ادا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: سلامت کاری و سلامت خدمت‌رسانی به مردم از جمله اصولی است که باید همه مدیران در نظر داشته باشند و عملکردشان نباید نمونه‌ای از تعدی به حقوق مردم باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تصریح کرد: به برکت حضور گسترده مردم در حوزه‌های مختلف شاهد تعالی روزافزون نظام اسلامی هستیم، لذا خدمت صادقانه و بدور از هرگونه دروغ به مردم زمینه‌ساز ارتقای اعتماد عمومی به عملکرد مدیران و در نتیجه تعالی روزافزون نظام اسلامی است.

منتظری خاطرنشان کرد: تشکیل دیوان عدالت اداری یکی از افتخارات نظام اسلامی در ایران بوده و بر اساس اصل 173 قانون اساسی این نهاد وظیفه تظلم‌خواهی مردم از دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد.

وی افزود: به دلیل وجود تنها یک شعبه از دیوان عدالت در پایتخت و عدم دسترسی آسان هموطنان به این شعبه طی چند سال اخیر اقدام به دایر کردن دفاتر استانی دیوان در سراسر کشور کرده‌ایم و هم‌اکنون شاهد هشتمین دفتر استانی کشور در استان کردستان هستیم.

این مسئول بیان داشت: این دفاتر همه فعالیت‌های دیوان عدالت اداری در مرکز به غیر از رسیدگی به پرونده‌ها و قضاوت را برعهده داشته و هموطنان می‌توانند تمام فعالیت‌هایی را که در سنوات پیشین با مراجعه به تهران انجام می‌دانند اکنون در دفاتر استانی انجام دهند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این دفتر شاهد کاهش شکایات و نارضایتی مردم کردستان نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی باشیم و مدیران استانی نیز تعامل خوبی با این دفتر داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم محمد زارعی به عنوان مسئول دفتر دیوان عدالت اداری استان کردستان واقع در ساختمان شورای حل اختلاف سنندج معرفی و حکم مسئولیت خویش را از رئیس دیوان عدالت اداری کشور دریافت کرد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول