اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

ساخت زائرسرا برای اقشار کم‌درآمد در مشهد یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: باید در کنار احداث هتل‌ها و مراکز تفریحی، اماکنی نیز برای زائران کم‌درآمد در مشهد ایجاد شود.

ساخت زائرسرا برای اقشار کم‌درآمد در مشهد یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در نشستی خبری با محوریت چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری در ساختمان اداری مجتمع سپاد در مشهد اظهار کرد: در میان شهرهای ایران، کمتر شهری را پیدا می‌کنید که رسالت خاصی را برای خود تعریف کرده باشد؛ اما مشهد مقدس با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا(ع) از این حیث یک استثناء است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی ادامه داد: گردشگری فرصت بسیار مناسبی است تا افراد مختلف، با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سایر شهرها و کشورها در عرصه‌های مختلف آشنا شوند و حکومت‌ها نیز در سال‌های اخیر با رویکرد درآمدزایی به مقوله گردشگری توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

پژمانفر افزود: مشهد مقدس، علاوه بر اینکه باید ظرفیت‌های مناسبی را برای زائران حرم رضوی فراهم کند، باید مهم‌ترین کار ویژه‌اش این باشد که روح معنویت را در میان زائران و مسافران افزایش دهد و این در واقع مهم‌ترین رسالت مشهد است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های گردشگری در مشهد باید به‌گونه‌ای باشد که تمام اقشار جامعه دارای فرصت‌های مساوی باشند و بتوانند از امکانات مشهد مقدس استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید علاوه بر هتل‌های که در مشهد ساخته می‌شود، تمهیداتی نیز برای اقشار کم‌درآمد ایجاد شود تا آنها نیز بتوانند به‌ راحتی به زیارت امام رضا(ع) بپردازند و البته در این زمینه برنامه‌هایی نیز از سوی نهادهای متولی در مشهد در حال پیگیری است.

پژمانفر در ادامه با آسیب‌شناسی مشکلات در حوزه گردشگری عنوان کرد: یکی از معضلات این است که نهادهای مختلفی در حوزه گردشگری متولی هستند و همین مسئله سبب موازی‌کاری و اتلاف وقت و انرژی در این حوزه می‌شود.

وی گفت: یکی از پیشنهاداتی که در این حوزه نمایندگان مجلس در حال پیگیری آن هستند، بحث ایجاد و تشکیل وزارت مستقلی برای حوزه گردشگری است که البته نیازمند مطالعات تفصیلی و همچنین راهکارهای قانونی است.

پژمانفر در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه گردشگری یادآور شد: برای مثال، ایران دارای بهترین متخصصان پزشکی است و همچنین جاذبه‌های بسیار مناسبی نیز در حوزه درمانی در کشورمان وجود دارد و باید برای جذب گردشگر در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: مثال دیگر در حوزه گردشگری سلامت، استفاده بهینه از امکانات و همچنین ظرفیت‌هایی است که در برخی از بیمارستان‌های کشور مانند بیمارستان رضوی در مشهد وجود دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در پایان افزود: کارگروهی با عنوان کارگروه هنر، رسانه و گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده است و از نزدیک مسائل مربوط به گردشگری را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول