اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی:

منطقه آزاد انزلی تقویت گردشگری گیلان را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های متعدد و فراوان خود می‌تواند توسعه و تقویت گردشگری گیلان را فراهم کند.

منطقه آزاد انزلی تقویت گردشگری گیلان را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال مولد و پایدار اظهار کرد: با توجه به جایگاه رو به رشد صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی، توسعه بخش‌های مختلف صنعت گردشگری مقدمه‌ای برای توسعه سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌های اقتصادی است چرا که ظرفیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های توریستی در هر ناحیه بر جاذبه‌های حضور سرمایه‌گذاران حوزه‌های دیگر می‌افزاید.

وی با بیان اینکه طبق قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد، این مناطق پشتیبان هرگونه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری است، اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های متعدد و فراوان خود مزیت‌های بی‌نظیری را نصیب این منطقه و استان کرده تا در کنار یکدیگر و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها زمینه توسعه و تقویت گردشگری گیلان را فراهم کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر لزوم بالا بردن استانداردهای گردشگری در منطقه، منطبق با کشورهای پیشرفته در این صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش اکوتوریسم تأکید کرد.

وی افزود: همجواری منطقه با تالاب بین‌المللی انزلی، جنگل‌های فتاتو، نوار ساحلی با امکانات مناسب از جمله وی‍ژگی‌ها منطقه آزاد انزلی است که با برنامه‌های سازمان در راستای طرح جامع و راهبردی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان بهره‌برداری بهینه فراهم می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه در صورت اضافه شدن فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به محدوده منطقه و اعمال قانون امکان ورود گردشگر بدون روادید تحول مثبتی در گسترش ورود توریست خارجی رخ می‌دهد، تصریح کرد: ساخت بزرگ‌ترین هتل آپارتمان استان از طرف بخش خصوصی، ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی گیلان، بهسازی و گسترش امکانات قابل ارائه به گردشگران در مجموعه طرح ساحلی، مجتمع‌های تجاری و خدمات گردشگری مانند کارتینگ، سینمای پنج بعدی، ورزش‌های آبی به همراه اجرای مصوبه تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه‌ها و اقدام‌های این سازمان در پشتیبانی از صنعت گردشگری گیلان بوده است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی درباره برنامه‌های اجرا شده این منطقه در هفته گردشگری خاطرنشان کرد: پاکسازی نوار ساحلی توسط کارکنان سازمان، اجرای تبلیغات محیطی برای گرامیداشت این هفته، برگزاری مسابقه مجسمه شنی، جشن هفته گردشگری با اجرای برنامه‌های فرهنگی ـ هنری، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی خیابانی، توزیع کتاب گردشگری گیلان و راهنمای گردشگری استان و منطقه به همراه چاپ بروشور معرفی جاذبه‌های گردشگری و محصولات صنایع دستی از جمله برنامه‌های اجرا شده از سوی حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی گردشگری این سازمان در هفته گردشگری است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول