اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

روستاهای هدف گردشگری در اردبیل احیا می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در راستای غنا بخشی به سیمای گردشگری استان اردبیل، روستاهای هدف گردشگری تقویت و در راستای اعتلای آنها اقدام می‌شود.

روستاهای هدف گردشگری در اردبیل احیا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در بازدید از طرح هادی روستای هدف گردشگری اوماسلان از توابع بخش موران گرمی اظهار داشت: استان اردبیل دارای روستاهای متعدد هدف گردشگری از جمله اوماسلان گرمی و کزج خلخال است که در غنا بخشی به حوزه گردشگری در این مناطق اقدامات جدی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از بنیاد مسکن خواسته‌ایم با حفظ چهره این روستاها نسبت به اجرای طرح‌های هادی اقدام کند، افزود: بنیاد مسکن در این خصوص موفق عمل کرده  و راه را برای احیا و گسترش گردشگری در این روستاها تسهیل کرده است.

این مسئول بیان داشت: طرح‌های هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرمی در احیای ظرفیت‌های گردشگری روستاهای این شهرستان نقش موثری ایفا کرده است به طوری که ما امروز در اجرای طرح‌های ویژه گردشگری کمترین مشکلی را شاهد نیستیم.

ندایی روستای اوماسلان موران گرمی را مستعد‌ترین منطقه برای احیای گردشگری روستایی اعلام کرد و گفت: کاربرد سنگفرش در طرح هادی این روستا علاوه بر حفظ ویژگی‌های سنتی روستا بر جذابیت آن افزوده است.

این مسئول با یادآوری اینکه برنامه‌های ویژه‌ای را برای احیای گردشگر در این روستاها در نظر گرفته‌ایم گفت: ما بنیاد مسکن را در این راستا بازوی توانمند گردشگری قلمداد می‌کنیم و امیدواریم دست ما را در اجرای طرح‌های گردشگری در کنار اجرای طرح‌های هادی رها نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید فرماندار گرمی نیز با اشاره به قابلیت‌های طبیعی و جغرافیایی بخش موران خواستار توجه به احیای ظرفیت‌های گردشگری این بخش شد.

عزیز صحرایی کیفیت و استحکام مطلوب پروژه‌های بنیاد مسکن گرمی را از ویژگی‌های این نهاد برشمرد و گفت: بنیاد مسکن گرمی در بیشتر روستاهای این شهرستان پروژه در حال اجرا دارد.

مدیر بنیاد مسکن گرمی نیز از آغاز اجرای فاز دوم طرح هادی روستای اوماسلان با اعتباری افزون بر یک‌میلیارد و 610 میلیون ریال با هدف تبدیل این روستا به منطقه گردشگری خبر داد.

فیروز مهدی‌زاده اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبار لازم فاز سوم این پروژه امسال آغاز شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول