اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان:

برگزاری مانورهای حفظ آمادگی به طور مستمر انجام شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفت: بر اساس نظر کارشناسان حوادث غیرمترقبه، برگزاری مانورهای حفظ آمادگی در کشور به طور مستمر باید در دستور کار قرار گیرد.

برگزاری مانورهای حفظ آمادگی به طور مستمر انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد طاهری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور زلزله که با حضور فرماندار شهرستان سمنان و شماری از مسئولان و کارشناسان در فرمانداری شهرستان سمنان تشکیل شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای حادثه‏خیز جهان محسوب می‏شود و همواره باید برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه در کشور آماده بود.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان حوادث غیرمترقبه، برگزاری مانورهای حفظ آمادگی در کشور به طور مستمر باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان افزود: این مانورها باید برای حفظ آمادگی و مقابله با حوادث پیش‏بینی نشده برگزار شود و اهمیت دادن به این مسئله در برهه کنونی از ضروریات اصلی است.

طاهری اضافه کرد: ارائه آموزش‏های پیشگیرانه، شناخت درست منطقه عملکردی و حفظ انسجام و آمادگی استانی در مدیران باعث می‏شود تا خدای نکرده هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه، خطای مسئولان تا حد ممکن کمتر شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته مقابله با اثرات بلایای طبیعی، شعار امسال این هفته را «تدابیر راهبردی، مشارکت ملی و کاهش خطرپذیری» بیان کرد و خواستار اجرای برنامه‏های متنوع به همین مناسبت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان اظهار داشت: دستگاه‏های اجرایی این استان در راستای برگزاری مانور بزرگ زلزله در سمنان، باید به صورت ترکیبی و کاملاً هماهنگ عمل کنند.

طاهری اضافه کرد: در این راستا، باید با رعایت تقدم و تأخر در اجرای طرح‏ها، آمادگی لازم برای برگزاری مطلوب مانور زلزله ایجاد شود.

به گزارش فارس؛ همه ساله از 15 تا 21 مهر ماه در تقویم رسمی کشورمان به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گرامی داشته می‏شود و امسال برنامه‏های متنوعی به بهانه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان سمنان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول