اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

طرح نظام استاد شاگردی بهترین راه اجرای اهداف آموزشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح نظام استاد شاگردی یکی از راه‌های اجرای اهداف آموزشی محسوب می‌شود.

طرح نظام استاد شاگردی بهترین راه اجرای اهداف آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند با بیان اینکه تعهد ابلاغ شده به استان در سال جاری در ارتباط با طرح نظام استاد شاگردی یک هزار و 151 نفر است، اظهار کرد: هدف از برپایی این طرح فراهم کردن بستر مناسب برای احیای مشاغل سنتی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کشور است.

وی یکی از نکات مثبت این طرح را استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برشمرد و تصریح کرد: می‌توانیم در مناطق فاقد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با کمک بخش خصوصی آموزش‌های لازم را به افراد جویای کار و جوانان آن منطقه ارائه کنیم، با این روش عدالت در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، ظرفیت‌های بخش دولتی برای تجهیز و راه‌اندازی رشته‌هایی که دارای کمبود متقاضی است را محدود دانست و افزود: طرح نظام استاد شاگردی یکی از راه‌های است که در اجرای اهداف آموزشی نقش بسزایی دارد.

خوشایند کسب تجربه و آشنایی با محیط کسب و کار واقعی را از اهداف دیگر این طرح عنوان کرد و گفت: آماده‌سازی شاگرد برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معطوف به نیازهای بازار کار، ایجاد انگیزه و ارتقای خودباوری شاگرد با مشاهده محیط کار واقعی، هماهنگ کردن آموزش‌های مهارتی، به روز کردن استانداردهای آموزشی با تحولات فنی بازار کار و حفظ و تقویت مشاغل سنتی و صنایع دستی از دیگر اهداف این طرح است.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول