اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست لرستان:

پزشکان حق جمع‌آوری زباله‌های عفونی را نمی‌پردازند

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به خطرات زباله‌های پزشکی، گفت: مطب‌های پزشکان از پرداختن حق جمع‌آوری زباله‌های عفونی خودداری می‌کنند.

پزشکان حق جمع‌آوری زباله‌های عفونی را نمی‌پردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان، محمدحسین بازگیر در جلسه کارگروه ساماندهی پسماندهای محیطی در سالن همایش چهارده معصوم استان لرستان گفت: با توجه به نخاله‌های ساختمانی در سطح شهرها شهرداری‌ها باید نخاله‌های سطح شهر را جمع‌آوری و ساماندهی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم لرستان روزانه به ازای هر نفر 800 گرم پسماند زیست محیطی تولید می‌کنند، اظهار داشت: تفکیک زباله‌های خانگی و عفونی از اولویت‌های کارگروه پسماندهای زیست محیطی استان است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل محیط زیست لرستان در ادامه با اشاره به عوارض زباله‌های عفونی برای سلامت انسان گفت: شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی باید در راستای جمع‌آوری زباله‌های عفونی تلاش و جدیت زیادی داشته باشند.

بازگیر در ادامه به خودداری مطب‌های پزشکان از پرداخت حق جمع‌آوری زباله‌های عفونی اشاره کرد و افزود: در سطح استان برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها مشکلی وجود ندارد، اما متاسفانه مطب پزشکان با مشکلات زیادی روبرو هستیم که نیاز است، پزشکان در این خصوص همکاری‌های لازم را به عمل آورند تا سلامت افراد جامعه به خطر نیفتد.

وی همچنین به سوزاندن زباله‌ها در سطح مناطق شهری اشاره کرد و گفت: شهرداری باید زباله‌ها در مناطق دور از شهر را به صورت اصولی سوزانده و دفن کنند.

بازگیر هدف از برگزاری کارگروه پسماندها، ساماندهی مدیریت پسماندها، کاهش حجم پسماندها، استفاده پسماندها در سایر بخش‌ها و بازیافت‌ها و دفع پسماندها عنوان کرد و افزود: در این کارگروه دفع پسماندها در ایستگاه‌های راه آهن و پسماندهای بخش کشاورزی و صنعتی تاکید شد.

انتهای پیام/ل۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول