اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر قم عنوان کرد

سند راهبری شهرداری گامی در راستای تحقق جهان‌شهر شیعی

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: در سند راهبردی شهرداری قم، تمهیدات لازم برای تحقق هدف جهان‌شهر شیعی در نظر گرفته شده است.

سند راهبری شهرداری گامی در راستای تحقق جهان‌شهر شیعی

حسن بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تصویب سند راهبردی شهرداری قم در شورای اسلامی شهر ابراز کرد: در این سند بخشی با عنوان بیانیه ارزش‌ها قرار داده شده است.

وی افزود: پایبندی به حفظ کرامت انسانی شهروندان، عدالت در ابعاد شهری بر اساس مفاهیم علمی و پایبندی به اصول پذیرفته شده جهانی در امور شهری مطابق با استانداردهای بومی، ملی و دینی از موضوعات این بیانیه هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سند راهبردی شهرداری قم دارای بیانیه رسالت‌ها نیز هست گفت: در این بیانیه شهرداری به عنوان گسترده‌ترین نهاد عمومی غیردولتی در مدیریت شهری قم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شهرداری قم بر اساس این بیانیه تلاش می‌کند با تأسی به قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و عمل به مطالبات رهبری به منظور ارتقای سطح نشاط عمومی و زیبایی محیط شهری اقدامات لازم را انجام دهد.

بختیاری با تاکید بر تأمین آسایش، ایمنی و آرامش شهروندان و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) به عنوان وظایف محول شده به شهرداری قم خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها باید در راستای تحقق جهان‌شهر شیعی انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: بهره‌گیری از ارزش‌های اسلامی – ایرانی در معماری شهری، کسب رضایت عمومی با به کارگیری مدیریت کارآمد و دانش‌محور و نیز مشارکت حداکثری نخبگان و مردم در همه کارها و در راستای توسعه پایدار و همه جانبه‌نگر شهری از موضوعاتی هستند که در بخش دیگر سند راهبردی شهرداری قم در نظر گرفته شده‌اند.

وی اضافه کرد: در چشم‌اندازی که در سند راهبردی شهرداری، قم شهری اسلامی، زیارتی، تاریخی و سیاحتی در نظر گرفته شده باید ارائه دهنده الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، آرامش، پاکی و زیبایی باشد و محیطی مناسب برای مشتاقان معارف الهی به وجود آورد.

بختیاری با اشاره به تعیین وضعیت SWOT یا فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف قم گفت: این تعیین وضعیت در بخش‌های مختلف برای شهر قم مشخص شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول