اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی خراسان‌رضوی عنوان کرد

پیش‌بینی سهم 7.5 میلیون نفر گردشگر خارجی خراسان‌رضوی در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اقدامات پیش‌بینی شده امیدواریم که بتوانیم سهم خراسان‌رضوی از 7.5 میلیون نفر گردشگر خارجی در کشور را محقق کنیم.

پیش‌بینی سهم  7.5 میلیون نفر گردشگر خارجی خراسان‌رضوی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز طی مراسمی از 20 واحد برتر خراسان‌رضوی و خادمان گردشگری خراسان‌رضوی از جمله شرکت سپاد، هتل پارس و چندی دیگر از مجموعه‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری با حضور محمود صلاحی استاندار خراسان‌رضوی، حسن قدمگاهی مدیر کل توسعه طرح‌ها و تسهیلات معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

مجتبی رجایی خراسانی در این مراسم ضمن اشاره به اهتمام دولت احمدی‌نژاد به صنعت گردشگری اظهار کرد: در دولت دهم برای مشهد مقدس کارگروه ملی زیارت تشکیل شد که اقدام بسیار ارزنده‌ای در راستای ساماندهی امور زائران و رسیدگی به مشکلات و نیز توسعه زیارت مشهد مقدس محسوب می‌شود، همچنین در تمام استان‌های کشور کارگروه ویژه گردشگری تشکیل شد که این هم نشان دهنده نگاه ویژه دولت به این صنعت است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با تاکید بر فعالیت در حوزه جذب گردشگران خارجی افزود: با توجه به فعالیت دائمی و مستمر ستاد تسهیلات سفر خراسان رضوی، جذب گردشگران خارجی یکی از مباحثی بوده که همواره در حال بررسی و اجراست.

وی خاطرنشان کرد: البته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز یکی از اولویت‌ها در سال جاری جذب گردشگر خارجی عنوان شده که در این راستا در سال گذشته خراسان‌رضوی توانست یک میلیون و 52 هزار گردشگر خارجی جذب کند که از این رقم 400 هزار نفر به صورت مستقیم از مرزهای خراسان‌رضوی وارد شدند و این درحالی است که تنها در پنج ماهه نخست 91 توانستیم از رقم 400 هزار نفر عبور کنیم.

رجایی ادامه داد: با توجه به اقدامات پیش‌بینی شده امیدواریم که بتوانیم سهم خراسان‌رضوی از 7.5 میلیون گردشگر خارجی را محقق کنیم.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارش عملکردی از حوزه گردشگری در هفت سال دولت نهم و دهم اظهار داشت: مجموع موافقت نامه‌های اصولی صادر شده در هفت سال یک هزار و 102 عدد برای واحدهای اقامتی در سطح مشهد و استان بوده و تعداد کل واحدهای اقامتی بهره‌برداری شده از 800 واحد در سال 85 به بالغ بر یک هزار و 115 واحد رسیده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی یادآور شد: مجموع تخت‌های در سال 85، 65 هزار تخت بود که به 85 هزار نفر رسیده و 21 هزار ظرفیت جدید ایجاد شده است.

وی با اشاره به هفته گردشگری سال جاری گفت: تنها در هفته گردشگری سال جاری شش هتل افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این واحدها، 450 نفر شغل ایجاد شده و ظرفیت خوبی نیز به ظرفیت هتل‌ها و تخت‌های استان افزوده می‌شود.

رجایی در خاتمه با اشاره به بهره‌برداری از نخستین پروژه مهر ماندگار گردشگری خراسان‌رضوی با عنوان هتل بزرگ درویشی خاطرنشان کرد: در مجموع در هفت سال اخیر 91 مجمتع بهداشتی خدماتی بین راهی به بهره برداری رسیده و همچنین در سطح خراسان رضوی 23 پایگاه اطلاع‌رسانی ایجاد شد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول