اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 تا 22 مهرماه

جشنواره یک هفته با کتاب برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره یک هفته با کتاب 15 تا 22 مهرماه ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

جشنواره یک هفته با کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حامد عسگری‌فر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در کانون فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: روز 18 اکتبر در جهان به عنوان روز جهانی کودک معروف است و در ایران روز 16 مهر ماه روز جهانی کودک است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از یک هفته قبل از روز جهانی کودک اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی برای معرفی کانون کرده است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز جهانی کودک امسال هجدهمین دوره از جشنواره یک هفته با کانون را برگزار می‌کند، که از 15 مهر ماه افتتاح و 22 مهرماه پاپان می‌یابد، این جشنواره همراه با نمایشگاه و فعالیت‌های جانبی است، در این جشنواره بیش از 500 کودک و نوجوان محروم با برنامه شاد و جذاب حضور می‌یابند.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه بیان کرد: تا پایان جشنواره 10 هزار نفر در دو شیفت صبح و بعدازظهر با برنامه‌هایی نظیر نمایش فیلم، نمایش عروسکی، کارگاه پویانمایی و آشنایی با فعالیت‌های مذهبی و اسلامی، قصه‌گویی نشریه دیواری در جشنواره حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان یک مجتمع فرهنگ و هنری در استان وجود ندارد، گفت: با مطالعات و نقشه‌برداری‌های انجام شده یکی از ملک‌های 45 سال ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در خیابان گلزار واقع شده است به مجتمع فرهنگی و هنری کودکان اختصاص و نوجوانان اختصاص می‌یابد.

رئیس کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: این مکان با 3هزار و 200 متر زیربنا و با حضور استاندار کلنگ‌زنی خواهد شد و امید است با کمبود بودجه که در بخش فرهنگ وجود دارد، بودجه این واحد در همان سال اول تأمین شود.

وی در ادامه به برنامه‌های فصل تابستان اشاره کرد و گفت: تابستان امسال بیشترین حضور مردم در کانون رقم خورد، به عنوان مثال میزان حضور مردم در کانون در سال 90 به سال 89، 45 درصد پیشرفت داشته است و در سال 91 نسبت به سال 1390، 44 درصد بود و از این میزان شرکت‌کنندگان در کانون 60 درصد بوده است.

عسگری‌فر گفت: والدین به کانون اعتماد دارند و ما نیز درصدد هستیم این اعتماد را دوچندان کنیم، به همین دلیل کارگاه‌های تخصصی برای سنین مختلف ترتیب داده‌ایم که این 35 کارگاه برای نخستین بار در کشور و در اصفهان و توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فلسفه برای کودکان باید با تامل زیاد و همراه با کارشناسان دانشگاهی صورت بگیرد و کانون در دو سطح آموزش تفکر و تفکر خلاق برنامه‌هایی است که برای کودکان ترتیب داده شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول