اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

ظرفیت بانوان در هدایت فکری جامعه نباید مغفول بماند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ظرفیت فکری و ارشادی بانوان ما نباید در هدایت دینی جامعه مورد غفلت قرار گیرد.

ظرفیت بانوان در هدایت فکری جامعه نباید مغفول بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر امروز در نشست تخصصی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان اردبیل اظهار داشت: از بدو انقلاب تاکنون و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس ما مشاهده کردیم که چگونه زنان نقش محوری خود را در جامعه ایفا کردند که ضروری است این نقش امروز هر چه بیشتر تدوین شده و در جامعه تسری یابد.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه علمی و نخبگی زنان ما در پیشرفت فرهنگی جامعه نقش اساسی و محوری بازی می‌کند، خاطرنشان کرد: نباید از این اصل مهم که زنان مهمترین نقش تربیتی خانواده را بر عهده دارند غافل شد چرا که جامعیت و گستردگی افق اندیشه و دیدگاه‌های تحلیلی درباره کارکردهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان بسیار مهم و ارزشی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه جامعه هر زمان برای رشد و تعالی خود نیازمند حضور زنان در عرصه‌های مختلف است، یادآور شد: امروز کشور ما به ویژه در زمانی که وارد جبهه جنگ نرم شده باز هم به رشادت‌های بانوان احتیاج دارد که غفلت از این امر می‌تواند ما را در سراشیبی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستوده نیاز جامعه به توسعه فرهنگ دینی و نهادینه کردن فضایل و کرامات انسانی و تعیین و تبیین راههای تقویت باورهای دینی را ضروری دانست و گفت: بهره‌گیری از نظرات کارشناسی بانوان فرهیخته در بسط و تعمیق فرهنگ دینی در جامعه موثر بوده است.

این مسئول گفت: توسعه فرهنگی به توسعه فعالیت نهادهای فرهنگی و جمعیت‌های دینی و مردمی در بخش اندیشه، اخلاق و عمل وابسته است و مهندسی فرهنگی نیز باید به چنین توسعه‌ای در فرهنگ منجر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به حساسیت وظایف جمعیت بانوان فرهیخته اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه فرهنگ دینی و تعمیق فعالیت‌های آن باید به طور جدی در عملی کردن نظرات کارشناسی فرهیختگان و توسعه تحقیق و پژوهش توجه جدی شود.

ستوده تصریح کرد: اگر زن مسلمان نقش مادری و تربیتی خود را بخوبی ایفا کند نسل آینده نسلی سالم، مومن و معتقد خواهد بود که می‌تواند جامعه دینی را از گزند آفت‌ها و تهاجم فرهنگی بیگانگان مصون بدارد.

وی ادامه داد: بانوان فرهیخته باید با مخاطب‌شناسی، پیام‌رسانی و نیازسنجی پیام دین را تبلیغ کنند چرا که نگاه اسلام به زنان به عنوان موجودی بیدار، هوشیار و آگاه در همه صحنه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود بر لزوم ارتقای معارف و آگاهی اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان به عنوان تاثیرگذارترین افراد جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول