اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید آیت‌الله سبحانی از ضریح اباعبدالله‌الحسین(ع)

خبرگزاری فارس: آیت‌الله جعفر سبحانی با حضور در کارگاه ساخت ضریح اباعبدالله ضمن بازدید و زیارت، در جریان نحوه ساخت این ضریح قرار گرفت.

بازدید آیت‌الله سبحانی از ضریح اباعبدالله‌الحسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در کارگاه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین حضور یافت و ضمن بازدید و زیارت ضریح مطهر و مقدس سیدالشهدا از نزدیک در جریان نحوه ساخت آن قرار گرفت.

وی با قدردانی از ساخت این ضریح با شکوه اظهار کرد: صنعتگران چیره‌دستی که این اثر گران‌بها را آفریده‌اند در اعمالشان محبت به پیامبر و اهل بیت مطهرش را ثبت کرده‌اند.

این مرجع تقلید ایران را تنها کشور شیعه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) دانست و گفت: باید هر چه در توان داریم در حفظ این کشور شیعی تلاش کنیم و در معرفی صحیح اهل بیت(ع) بکوشیم.

وی احترام به اهل بیت پیامبر(ص) و حفظ آثار آن‌ها را از وظایف اصلی محبین به آن حضرت ذکر کرد و با اشاره به شکوه و عظمت ضریح اباعبدالله الحسین اظهار کرد: این عمل زیبا و هنرمندانه نشانه حب به اهل بیت به ویژه حضرت سیدالشهدا است.

مدیر پروژه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از نحوه ساخت این ضریح پرداخت و با بیان اینکه در این پروژه مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های علمی، مهندسی، مفهومی، دینی و هنری توسط کارشناسان و متخصصان مربوطه انجام شده است ابراز داشت: طراحی ضریح مطهر توسط استاد گران‌قدر و فرهیخته محمود فرشچیان، نگارگر نام آشنای دنیا انجام گرفت و به اقرار کارشناسان فن یکی از آثار کم‌نظیر هنری محسوب می‌شود.

محمود پارچه‌باف افزود: همچنین خطاطی متون منقوش بر ضریح مقدس توسط جناب استاد سیدمحمد حسینی موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام است به رشته تحریر درآمده است.

وی خاطر نشان کرد: برای طراحی سازه ضریح از مهندسین مختلف در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، شیمی و متالوژی و با استفاده از سیستم‌های روز مهندسی بهره‌گیری شد.

مدیر پروژه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین تاکید کرد: بالغ بر 14 میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام  ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول