اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد:

99 درصد مهدهای‌کودک‌ مشهد فاقد سیستم اعلام حریق هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با ابراز نگرانی از ایمنی مهدهای‌کودک مشهد گفت: بیش از 99 درصد مهدکودک‌های شهر مشهد فاقد سیستم اعلام حریق هستند.

99 درصد مهدهای‌کودک‌ مشهد فاقد سیستم اعلام حریق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسن جعفری اظهار کرد: تا پایان سال گذشته طبق توافقات صورت گرفته با اداره کل بهزیستی استان از 334 مهد کودک شهر مشهد بازدید ایمنی به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: این بازدید به منظور بررسی 5 فاکتور ایمنی خاموش کننده‌های CO2، خاموش کننده‌های پودری، سیستم آب آتش‌نشانی، سیم‌کشی و سیستم اعلام حریق انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بازدید به عمل آمده، بیش از 99 درصد مهدهای‌کودک شهر مشهد فاقد سیستم اعلام حریق هستند.

جعفری با اشاره به ضرورت وجود سیستم اعلام حریق و نحوه کار آن گفت: نخستین محصول حریق، دود و حرارت است، زمانی که دود به سیستم آشکارسازی می‌رسد آژیر به صدا در می‌آید و وقوع حریق را اطلاع‌ می‌دهد.

وی همچنین در خصوص ایمنی مهدکودک‌ها در زمینه سیستم آب‌ آتش‌نشانی بیان کرد: طبق بازدید صورت گرفته در سال گذشته تنها سه مهدکودک‌ شهر مشهد دارای سیستم آب آتش‌نشانی است که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: 25 درصد مهدکودک‌ها فاقد خاموش کننده، 55 درصد فاقد خاموش کننده پودری و 45 درصد فاقد سیم‌کشی استاندارد بوده‌اند.

جعفری تصریح کرد: باید در هر طبقه از مهدکودک حداقل یک دستگاه خاموش کننده دی‌اکسید کربن سه کیلویی نصب شود تا در زمان خاص بتوان حریق را کنترل کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مهم‌ بودن ایمنی مهدهای‌کودک در سال جاری به منظور بررسی وضع موجود این امکان از سوی کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی، تاکنون مجوزی از سوی اداره کل بهزیستی استان صادر نشده است.

جعفری ادامه داد: در کنار این مورد در گذشته به منظور بهره‌برداری از یک مهدکودک باید استعلام ایمنی سازمان آتش‌نشانی نیز وجود داشت اما در حال حاضر این مهم نیز حذف شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بحث ایمنی مهدهای‌کودک موضوع مهمی محسوب می‌شود چرا که در آن، جان فرزندان در خطر است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول