اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار شد

تدوین برنامه عملیاتی و جامع عمران چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار تدوین برنامه عملیاتی و جامع عمران و آبادانی این استان شد.

تدوین برنامه عملیاتی و جامع عمران چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی است که آن را به استانی با فرصت‌های بسیار تبدیل کرده است.

وی به شرایط سیاسی حاکم بر فضای این استان اشاره کرد و افزود: مردم این استان با بصیرت بالایی که دارند همواره در امور سیاسی نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند به گونه‌ای که مسائل سیاسی در این استان بدون هیچ‌گونه حاشیه و در مسیر درست و طبیعی آن جاری است.

نکونام تصریح کرد: مشکلات سیاسی که در استان‌های دیگر وجود دارد در این استان مشاهده نمی‎شود و این موضوع فرصت خوبی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد که به امور عمرانی و اقتصادی استان رسیدگی بیشتری داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عدم مشکل سیاسی به معنای وجود افکاری یک‎دست در جامعه نیست، گفت: در هر جامعه‌ای باید اندازه‌ای از اختلاف‌نظرها وجود داشته باشد چراکه همین امر عامل رشد فرهنگ سیاسی آن جامعه می‌شود.

نکونام ادامه داد: تا زمانی که دیدگاه‌های سیاسی در راستای سیاست‌های کلی و کلان نظام باشند نه تنها آسیبی به کشور نمی‎زند بلکه عاملی برای تحرک و پویایی کشور نیز است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری شرایط مطلوب سیاسی فراهم است، بر همین اساس باید تا می‌توان این شرایط را تقویت کرد و اجازه نداد افکار سیاسی غلط و مضر این فضا را مخدوش کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مذهب و عقاید دینی در مردم این استان در جایگاه خوب و برجسته‌ای قرار دارد، اظهار داشت: اعتقادات مردم این استان ریشه‌ای است چراکه در برهه‌های مهم و حساس پایبندی خود را به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و نظام به خوبی نشان داده‌اند.

نکونام با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری ایمان مبنایی دارند، بیان داشت: ایمان اعتقادی و ایمان سیاسی در این استان به نحو بارزی مشهود است و از این بابت مشکلی در این استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند چراکه باید در حفظ این باورهای دینی و اعتقادی اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت تا از این سرمایه ارزشمند و گران‌بها به نحو مطلوب حراست و آن را تقویت کرد.

نکونام در ادامه با اشاره به بافت اجتماعی و فرهنگی مردم این استان، گفت: این استان از نظر بافت اجتماعی یک‌دست نیست چراکه قومیت‌های متفاوتی در این استان زندگی می‌کنند و آداب و رسوم خاص خود را دارند.

امام جمعه شهرکرد افزود: بر همین اساس باید تلاش کرد تا این ناهمگنی اجتماعی تبدیل به اختلافات در استان نشود و وحدت و یکپارچگی آن را تحت‌الشعاع خود قرار ندهد.

نکونام بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت مردم این استان تاکید کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه این استان باشیم باید وحدت رویه خود را در همه امور حفظ کنیم و از اختلافات بپرهیزیم.

وی دغدغه اصلی خود در این استان را ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم عنوان کرد و گفت: با وحدت و یکپارچگی می‌توان به همه اهداف مورد نظر جامه عمل پوشاند و وظایف و رسالت‌های خود را به خوبی انجام داد.

نکونام تاکید کرد: در همین راستا نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی باید در وهله اول وحدت و یکپارچگی را در بین خود حاکم کنند و در مرحله بعد با یک دید کلی و جامع امور و مسائل استان را به پیش ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امور عمرانی انجام گرفته در این استان در حد مطلوبی نیست، اظهار داشت: در حالی که تلاش‌ها و اقدامات بسیاری در حوزه امور عمرانی در این استان انجام گرفته اما تا رسیدن به شرایط مطلوب هنوز فاصله بسیاری وجود دارد.

نکونام، سوء مدیریت را از مهمترین معضلات و مشکلات فراروی این استان عنوان کرد و گفت: درست مدیریت نکردن منابع مالی و اعتبارات از سوی مدیران این استان سبب شده تا بسیاری از امور عمرانی این استان با مشکل مواجه شود.

وی بر ضرورت تدوین برنامه توسعه و عمران این استان تاکید کرد و افزود: باید یک برنامه جامع و مدون برای توسعه و آبادانی این استان تدوین شود تا با اجرای این برنامه محرومیت را از همه شهرها و روستاهای استان بزداییم.

نکونام با بیان اینکه اقدامات مقطعی راهگشای مشکلات عمرانی این استان نیست، تصریح کرد: مشکلات و موانع فراروی عمران و آبادانی این استان باید به طور ریشه‌ای مرتفع شود و از انجام اقدامات مقطعی و بخشی جلوگیری کرد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: بعد از گذشت بیش از 33 سال از عمر انقلاب شایسته نیست که چهارمحال و بختیاری با قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالایی که دارد از محرومیت رنج ببرد.

نکونام افزود: رفع محرومیت از استان می‎طلبد تا با تدوین برنامه جامع و عملیاتی، وحدت و همراهی مسئولان و مدیران استان بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول