اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

معلولان از حقوق مساوی با سایر شهروندان برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: معلولان به عنوان افراد توانمند در حوزه‌های مختلف حقوقی مساوی با سایر اقشار در جامعه داشته و باید از این حقوق برخوردار شوند.

معلولان از حقوق مساوی با سایر شهروندان برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه مناسب‌سازی فضاهای شهری برای رفت و آمد معلولان و جانبازان اظهار داشت: ضرورت دارد فضایی را در مناطق شهری به وجود آوریم تا این افراد بتوانند به سهولت تردد کرده و بدون وابستگی به دیگران در انجام کارهای خود موفق عمل کنند.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان به عنوان یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی در پیشبرد امور و اهداف تعیین شده در مسیر خدمت‌رسانی به آنها تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر شهری، مراکز تجاری، تأسیسات عمومی، اماکن خدماتی و ادارات دولتی از اولویت‌های اساسی و جدی است که باید در توجه به آن قصور و کوتاهی نکرد.

اکبری رعایت حقوق معلولان و جانبازان را امری ضروری و حیاتی توصیف کرد و افزود: هرگز نباید این حقوق و بهره‌مندی از مزایای اجتماعی مورد غفلت و قصور قرار گیرد و یا عده‌ای بخواهند نسبت به آن خدشه وارد کنند.

این مسئول با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ماده دو قانون جامع حمایت از معلولان در مورد حقوق یک شهروند عادی و عابران پیاده خاطرنشان کرد:‌ کمیته مناسب‌سازی تلاش خود را در جدی گرفتن این اصل فراموش شده و بر زمین مانده می‌داند که در این زمینه سعی شده است در ماه‌های گذشته اقدام قانونی و حرکتی مثبت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در کمتر از 30 درصد از بخش‌های عمومی مناسب‌سازی فضای شهری و تردد سهل معلولان صورت گرفته است، اضافه کرد: ضرورت دارد مسئولان نظام مهندسی ساختمان و خدمات شهری و شهرداری در مشارکت فنی و اصولی وارد عمل شده و ضعف‌های احتمالی را برطرف کنند.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل بیان کرد: اینکه جانبازان و معلولان ما به راحتی از فضاهای شهری استفاده کنند این حق مسلم آنها است و نباید در این زمینه دچار برخی اقدامات و حرکت‌های احساسی شد.

اکبری مناسب‌سازی معابر شهری را جز تکالیف اداری سازمان بهزیستی به عنوان متولی و مجری اجرای این طرح دانست و ادامه داد: ‌البته شهرداری و برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه می‌توانند مسئولیت اجرایی و عملی کردن طرح‌ها را عهده‌دار باشند.

وی یادآور شد: مشارکت همگانی و احساس مسئولیت و اعتقادات درونی در همه افراد و دستگاه‌های اجرایی رسیدن به این هدف مهم را سرعت می‌دهد.

اکبری در ادامه یادآور شد: از اولویت‌های اجرایی این طرح توجه به اصول مناسب‌سازی در ورودی‌ها و خروجی‌ها، رمپ‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آسانسور است که باید به گونه‌ای در این زمینه طراحی و برنامه‌ریزی انجام گیرد تا معلولان با کمترین مشکل در تردد خود مواجه شوند.

وی همچنین مناسب‌سازی مراکز درمانی، فضاهای عمومی و کیوسک‌های مخابراتی را برای استفاده مناسب معلولان یادآور شد و گفت: مناسب‌سازی استفاده از اتوبوس‌های شهری و خودپردازهای بانک‌ها از ضروریات اجرای طرح مناسب‌سازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول