اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس خبر داد:

پیشرفت ۷۳ درصدی سد گیوی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: سد گیوی که عملیات اجرایی آن از چند سال پیش آغاز شده هم اکنون با پیشرفت 73 درصدی در حال اجراست.

پیشرفت ۷۳ درصدی سد گیوی
بشیر خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در صورت عملیاتی شدن راه دسترسی و جاده جایگزین به نظر می‌رسد، سد گیوی تا پایان امسال آبگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: از شهرستان خلخال 400 میلیون متر مکعب و کوثر 100 میلیون متر مکعب سالانه آب وارد قزل‌اوزن می‌شود که اگر قرار است حق‌آبه‌ای نیز از این حوزه آبریز به استان اردبیل انتقال داده شود این دو شهرستان در اولویت اصلی هستند چرا که بخشی از تامین آب آن از طریق این دو شهرستان انجام می‌شود.
عضو فراکسیون اکثریت مجلس هشتم با بیان اینکه مراحل نهایی احداث سد گیوی را شاهد هستیم، ادامه داد: در سال 88، 800 میلیون تومان و در سال 89 حدود 15 میلیارد تومان و امسال نیز 33 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد.
این نماینده مجلس دیگر سدهای در حال احداث این شهرستان را سد بفراجرد اعلام کرد و گفت: با احداث و تکمیل این سد آبرسانی به شهرستان خلخال انجام می‌شود.
خالقی در ادامه از مطالعه و احداث سد در هشت روستای خلخال و کوثر و تکمیل سد زرناس و جعفریه خبر داد و ابراز داشت: با مهار آب از طریق این سدها امکان توسعه کشاورزی و تبدیل مزارع دیم به آبیاری در شرایط مناسب فراهم می‌شود.
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی از حمایت‌های انجام شده برای احداث و توسعه مجتمع‌های آبرسانی نظیر دین‌دوست، برندق و حل مشکل آب روستاها خبر داد و اظهار داشت: در حوزه گازرسانی نیز عملیات گازرسانی به 14 روستا در حال اجراست و تا دهه فجر گازرسانی به شش روستا در خلخال و هشت روستا در کوثر به پایان می‌رسد.
وی ادامه داد: همه این تلاش‌ها سبب شده تا شاهد ماندگاری و تثبیت سکونت روستاییان در آبادی‌های خود باشیم و معتقدم باید بیشتر از اینها به تامین زیرساخت‌ها و رفاه روستاها توجه کرد.
خالقی در بخش دیگری از سخنان خود از کمک 25 میلیون تومانی به چهار شهرداری و کمک‌های موردی به دهیاران 53 روستا در سال‌‌های گذشته خبر داد و افزود: ما از طریق اعتبارات ملی و استانی طرح‌های عمرانی و هادی روستایی را مورد حمایت قرار داده و تقویت کردیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول