اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

سد گیوی 8 هزار هکتار از اراضی را سیراب می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: احداث و تکمیل سد گیوی آبیاری بیش از 8 هزار هکتار از اراضی منطقه را تامین و تضمین می‌کند.

سد گیوی 8 هزار هکتار از اراضی را سیراب می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رئیس‌‌ساداتی صبح امروز در جریان بازدید از عملیات اجرایی سد در دست احداث گیوی اظهار داشت:‌ در ملاقاتی که اخیراً با وزیر نیرو داشتیم مبلغ 11 میلیارد تومان برای تکمیل بدنه سد و 8 میلیارد تومان برای احداث شبکه پایاب سد در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: ‌با تکمیل این سد 8 هزار هکتار که 40 درصد آن باغات و 60  درصد اراضی زراعی است با آبیاری مدرن به کشت آبی اختصاص می‌یابد که با این اقدام به ازای هر هکتار کشت آبی، برای یک نفر اشتغالزایی انجام می‌شود.
این مسئول بیان داشت:‌ بر اساس این الگو تکمیل و بهره‌برداری کامل از سد گیوی که آبگیری آن سال آینده انجام می‌شود 6 هزار اشتغال در استان فراهم شده و ما شاهد بهره‌مندی اهالی از مزایای آن خواهیم بود.
فرماندار کوثر در ادامه یادآور شد:‌ با احداث سد لیکوان که با اعتبار یک میلیارد تومان در دست اقدام است 2 هزار هکتار از باغات منطقه و اراضی پایاب سد آبیاری مدرن می‌شود که بیش از 360 میلیون تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: قرار است بر اساس وعده وزیر کشاورزی 10 میلیارد تومان به این طرح و تکمیل آن تزریق شود تا بتوانیم یک تحول خوبی را در منطقه شاهد باشیم.
رئیس‌ساداتی با بیان اینکه هم‌اکنون در این شهرستان 112 پروژه در دست اقدام است، تصریح کرد: ‌برای اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی بیش از 34 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی احداث مجتمع ادرای کوثر با 350 میلیون تومان، بیمارستان 32 تختخوابی کوثر با 600 میلیون تومان و مجتمع فرهنگی هنری کوثر با 360 میلیون تومان از جمله پروژه‌هایی است که در این شهرستان در حال اجراست.
این مسئول اظهار داشت:‌ به میمنت هفته دولت 20 پروژه در این شهرستان با 8.5 میلیارد تومان به بهره‌بردرای رسید در حالیکه تا پایان امسال نیز 34 پروژه عمرانی و خدماتی دیگر با 12 میلیارد و 800 میلیون تومان اجرای و عملیاتی می‌شود.
فرماندار کوثر در پایان از افزایش 10 درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان کوثر خبر داد و افزود:‌ این افزایش اعتبارات که با عنایت مسئولان استانی انجام شده سبب می‌شود تا پروژه‌های در دست اقدام به سرعت تکمیل و اجرایی شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول