اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

سد گیوی آماده آبگیری است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: سد گیوی به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی جنوب استان اردبیل آماده آبگیری است.

سد گیوی آماده آبگیری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی کوثر اظهار داشت:‌ با تکمیل و بهره‌برداری از این سد خاکی هزاران هکتار از مزارع دیم منطقه کوثر و خلخال به زیر کشت آبی رفته و تامین آب شرب برخی از روستاها نیز از محل این سد و تصفیه‌خانه‌های در حال احداث تامین می‌شود.
وی روند اجرایی مدرسه شبانه‌روزی کوثر و طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر را مناسب ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم برای تکمیل این پروژه‌ها مسئولان اجرایی با همت مضاعف کار و تلاش را پیگیری کنند.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد؛ در حوزه کشاورزی نیز طرح‌های خوبی به ویژه در بخش سدسازی در حال انجام است که این سدها اغلب معیشتی و کوچک است و با یک اراده مصمم‌ می‌توان این طرح‌ها را به سرعت تکمیل و آماده افتتاح کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این بازدید علاوه بر این طرح‌ها و پروژه‌ها از مجتمع فرهنگی کوثر و طرح ساماندهی از 2 هزار هکتار از باغات این شهرستان بازدید کردیم که تا کنون 500 هکتار آن ساماندهی شده است.
بیگدلو در مورد پروژه‌های راهسازی نیز بیان داشت: همزمان با افتتاح راه اصلی اردبیل- سرچم در هفته آینده با حضور رئیس جمهور، راه ارتباطی اتصال کوثر به سه راهی سرچم نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسد تا اهالی بتوانند با دسترسی به این محور مواصلاتی مسیر خود را برای عبور و گذر از مناطق مختلف کوتاه‌تر کرده و در فاصله اندکی به مرکز کشور دسترسی پیدا کنند.
وی ادامه داد: همزمان با حضور رئیس جمهور در هفته آینده برای افتتاح راه اردبیل ـ سرچم 5 هزار و 900 واحد مسکن مهر نیز در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از گازرسانی به 10 روستا در این شهرستان خبر داد و خواستار سرعت عمل بیشتر تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری کوثر و احداث جایگاه سی.ان.جی مجتمع ادارات این شهرستان شد.
بیگدلو تصریح کرد: طرح‌های عمرانی خوبی در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون تومان در حال اجراست که این اعتبارات از محل اعتبارات استانی تامین شده است.
وی گفت: در این شهرستان طرح‌ها و پروژه‌هایی نیز با اعتبار 35 میلیون تومان از محل ملی و استانی در حال انجام است که انتظار می‌رود با تزریق این اعتبارات پروژه‌ها روند رو به جلو را داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل محور خدمات دولت احمدی‌نژاد را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت دولت خدمتگزار طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح استان به سرعت تکمیل و زمینه رفاه و آسایش روستاییان و ساکنان مناطق محروم فراهم شود.
بیگدلو همچنین در پایان ضرورت توسعه و تکمیل مرکز درمان بستر کوثر را به یک بیمارستان 32 تختخوابی یادآور شد و افزود: در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های خوبی آغاز شده و انتظار می‌رود در سال آینده این بیمارستان در شهرستان گیوی به بهره‌برداری رسیده و مردم این منطقه از مراجعه به مناطق دیگر بی‌نیاز باشند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول