اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای مدیریت بحران

توزیع اعتبارات تخصیصی به پروژه‎های بازسازی سیلاب گلستان اعلام شد

خبرگزاری فارس: توزیع اعتبارات تخصیصی به پروژه‎های بازسازی ناشی از سیلاب گلستان در شورای مدیریت بحران استان اعلام شد.

توزیع اعتبارات تخصیصی به پروژه‎های بازسازی سیلاب گلستان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران اظهار داشت: پس از بازدید کارشناسان استانی از پروژه‎ها و مستندات ارائه شده در خصوص خسارات ناشی از سیل در گلستان، اعتبارات ملی بر اساس سیاست توزیع انجام گرفت.

رسول حسام با بیان اینکه سیل‎های پی در پی به گلستان 95 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، تصریح کرد: متاسفانه تنها 18 میلیارد تومان اعتبار به استان تعلق پیدا کرد که از این میزان تسهیلات مبلغ 5 میلیارد و 430 میلیون تومان به آب منطقه‎ای استان تعلق گرفت و پروژه‎های این شرکت نیز تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه 5 میلیارد و 760 میلیون تومان به اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافته است خاطر نشان کرد: به آبفای شهری 210 میلیون تومان، شرکت توزیع برق 70 میلیون تومان، آبفار روستایی 60 میلیون تومان، منابع طبیعی یک میلیارد و 80 میلیون تومان، شهرداری‎ها 3 میلیارد تومان، جهاد کشاورزی یک میلیارد و 567 میلیون تومان، به بنیاد مسکن 600 میلیون تومان و به گردشگری 250 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیصی به استان در قالب پروژه‎های بازسازی است، گفت: بر اساس محدودیت‎های اعتباری، اختصاص اعتبار به پروژه‎های بازسازی طبق اولویت تعلق خواهد گرفت و هیچ اعتباری نیز برای پروژه‎های پیشگیری از سیلاب در نظر گرفته نشده است.

حسام با تاکید بر اینکه آسیب‎پذیری شهرهایی که دچار خسارت سیلاب می‎شوند در عدم تنظیف رودخانه‎هاست، متذکر شد: عوامل ایجاد سیلاب در تجاوز به رودخانه‎ها و انهار است که این مهم نیازمند توجه جدی است.

وی با بیان اینکه متولی تنظیف رودخانه‎ها شهرداری است و ساماندهی باید با جدیت انجام شود اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر باید با یک برنامه زمان‎بندی در آزادسازی حریم رودخانه‎ها وارد عمل شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در پایان یادآور شد: کارگروه سیل گلستان یکی از بهترین کارگروه‎هاست اما کارگروه زلزله استان هنوز نتوانسته بسته مناسبی ارائه دهد گر چه برای کاهش مخاطرات طبیعی در حوزه شهرسازی باید بندی در طراحی‎های شهری لحاظ شود که متاسفانه این امر مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول