اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اردبیل:

7 کیلومتر از چهارخطه شدن اردبیل ـ سرچم افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اردبیل گفت: قطعه اول چهار خطه کردن راه اردبیل ـ سرچم به طول 7 کیلومتر تا نیمه مهرماه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

7 کیلومتر از چهارخطه شدن اردبیل ـ سرچم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محبوب حیدری ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه محورهای مواصلاتی اردبیل، اظهار داشت:‌ پروژه‌هایی که در استان اردبیل آغاز شده است در دو حوزه است که شامل روکش و آسفالت راه‌های مواصلاتی استان و همچنین چهار خطه کردن محورهای اصلی در سطح استان اردبیل می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه چهار خطه کردن راه اردبیل ـ سرچم در مسیر اردبیل به سه‌راهی فیروز‌آباد به طول 82 کیلومتر مدنظر است که برای سه قطعه پیمانکار مشخص شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اردبیل یادآور شد: با افتتاح قطعه اول ظرف روزهای آینده 15 کیلومتر قطعه دوم به یک شرکت پیمانکاری واگذار شده است که قرار است با تجهیز کارگاه عملیات اجرایی را به سرعت آغاز کند.

حیدری گفت‌: برای 8 کیلومتر فاز بعدی نیز یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مناقصه برنده شده که در حال تجهیز کارگاه است و برای بقیه قطعات نیز مناقصه در حال طراحی و برگزاری است تا با انتخاب پیمانکاران عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

این مسئول عنوان کرد: در مجموع برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها 64 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با پیگیری مسئولان استان و عنایت خاص وزیر راه و شهر‌سازی قرار است این رقم اعتباری تامین شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اردبیل افزود: برای رفع نقاط حادثه‌خیز نیز اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بهسازی، تعریض و شانه‌سازی محور اردبیل ـ خلخال با جدیت در حال پیگیری است.

تقاطع غیر‌هم‌سطح هیر اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدری در خصوص تقاطع غیر‌همسطح شهر هیر به عنوان یکی از نقاط گردشگری استان نیز بیان داشت: برای از بین بردن مشکلات و نارسایی‌های این نقطه پر‌حادثه تقاطع غیر‌همسطحی طراحی شده و در دست اجراست که به صورت زیر‌گذر به طول 2.5 کیلومتر احداث شده تا نقاط حادثه‌خیز در این محور برطرف شود.

وی ادامه داد: ‌ما برای از بین بردن مشکلات محور اردبیل تا فیروز‌آباد و کاستن از تصادفات در این محور دو گزینه را مطرح کردیم که هر دو در حال مطالعه است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اردبیل تصریح کرد: گزینه اول ما اصلاح و بهسازی این محور و رفع نقاط حادثه‌خیز است و گزینه دوم نیز تغییر جهت از منطقه قزل‌اوزن تا 26 کیلومتر این محور به سمت سرچم است که می‌توانیم حدود یک متر ارتفاع را بالا برده و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدری در پایان سخنان خود اظهار داشت: از بین گزینه‌های مطرح شده در تلاش هستیم تا بهترین راهکار را برای این امر پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول