اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی و سیاسی لشکر 21 حمزه:

زائران خانه خدا سوغاتی‌هایشان را از ایران تهیه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی و سیاسی لشکر 21 حمزه گفت: وضعیت کنونی جامعه ایجاب نمی‌کند که حجاج میلیاردها تومان ارز کشور را برای خرید از بازارهای عربستان هزینه کنند.

زائران خانه خدا سوغاتی‌هایشان را از ایران تهیه کنند

حجت‌الاسلام محمد فقیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به محسوس بودن گرانی‌های موجود اقتضای جامعه ایجاب نمی‌کند که حجاج میلیاردها تومان ارز را در بازارهای عربستان برای خرید از مراکز و بازارهای این کشور هزینه کنند.

وی افزود: در موضوع سوغاتی این سفر معنوی حجاج باید به حداقل اکتفا کنند و با اولویت قرار دادن تولید داخلی برای خرید سوغاتی اقدام کنند، مهم‌تر اینکه آگاه باشند که بسیاری از اجناس موجود در بازار عربستان بدون کیفیت و ارزش هستند و تنها بار سفر حجاج را سنگین‌تر می‌کنند.

این مسئول با اشاره به فرهنگ، عزت، بزرگواری و فرهنگ غنی ایرانی گفت: باید تلاش کنیم عزت و بزرگواری شیعه، ایران و ایرانی را در سرزمین وحی به نمایش گذاریم.

حجت‌الاسلام فقیه ضمن تاکید بر معنویت و اعمال سرزمین وحی گفت: جایی که نگاه کردن به خانه خدا عبادت محسوب می‌شود و تا زمانی که چشم از این بنای مقدس بر نداری در حال عبادت هستی و یک رکعت نماز با 10 هزار رکعت نماز برابری دارد چرا باید وقت خود را در بازار و فروشگاه‌ها برای نگاه کردن به اشیای بی‌ارزش و دنیوی سپری کنیم.

این فعال فرهنگی انتظار چند ساله برای تشرف به این سرزمین را دلیلی برای غنیمت شمردن زمان‌های حضور در آن دانست و گفت: قطعاً این فرصت و زمان به سختی نصیب حجاج می‌شود و از دست دادن آن خسارتی جبران‌ناپذیر به دنبال خواهد داشت.

وی با پیشنهاد اینکه حجاج می‌توانند قبل از تشرف به سرزمین وحی سوغات خویشاوندان خود را از بازارهای داخلی و با فراغت تهیه کنند، گفت: این امر حتی به مذاق تمام اقوام حجاج خوشایند خواهد بود چراکه باعث رونق در کسب و کار هموطنان می‌شود و حجاج را در استفاده معنوی از این سفر الهی یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول