اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگیان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) خبر داد

اعزام 61 هزار دانش‌آموز به کربلای ایران

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزان و فرهنگیان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به اثرات اردوهای راهیان نور بر نسل جوان گفت: 61 هزار دانش‌آموز استان تهران در سال جاری به کربلای ایران اعزام می‌شوند.

اعزام 61 هزار دانش‌آموز به کربلای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، چند سالی است که کاروان راهیان نور بر اساس فلسفه‌ای خاص و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه‌اندازی شده است.

محسن زرگر، مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران از راه‌اندازی کاروان راهیان نور دانش‌آموزی خبر داد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان آموزش پرورش نوجوانانی که همراه والدین خود و از طریق کاروان راهیان نور در مناطق جنگی حضور یافته‌اند، تاثیر بسیار مطلوبی در روحیه و تقویت باورهای دینی آنها داشته است، بنابراین در پی درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس، سال گذشته، کاروان راهیان نور دانش‌آموزی مدارس کشور راه‌اندازی شد و نخستین گروه دانش‌آموزان مدارس استان تهران با همکاری و محوریت سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران به مناطق جنگی اعزام شدند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی جنوب کلید خورد و نخستین گروه دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان‌های دخترانه استان از 12 مهرماه عازم سرزمین نور می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش سهمیه کاروان راهیان نور دانش‌آموزی استان تهران نسبت به سال گذشته عنوان کرد: با توجه به افزایش امکانات رفاهی مناطق جنگی و جذب اعتبارات بیشتر در سال تحصیلی جدید 61 هزار دانش‌آموز مقطع دوم دبیرستان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند که در مقایسه با سال گذشته 20 هزار نفر به ظرفیت اردویی کاروان‌ها افزوده شده است.

به گفته زرگر، این تعداد شامل 28 هزار دانش‌آموز دختر، 32 هزار دانش‌آموز پسر و یک هزار قشر فرهنگی می‌شود که از نیمه مهرماه تا نیمه اسفندماه به‌طور مستمر به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

گزیده اخبار سرزمین نور

61 هزار دانش‌آموز دبیرستان‌های استان تهران از طریق کاروان راهیان نور دانش‌آموزی از نیمه مهر به سرزمین نور اعزام می‌شوند.

40 هزار دانش‌آموزی که سال گذشته میهمان کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی بودند، این سفر را یکی از بهترین و فراموش نشدنی‌ترین سفرهای زندگی‌شان عنوان کردند و اکنون به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار است خاطرات و دلنوشته‌های آنها در طول سفر در قالب کتابچه‌ای جمع‌آوری و در اختیار عموم قرار بگیرد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول