اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت و تجارت خراسان‌رضوی خبر داد

تخلف 220 میلیارد ریالی واحدها و مراکز توزیع کالا در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای سال 280 هزار بازرسی در بخش‌های مختلف واحدهای صنفی و مراکز توزیع و پخش کالا انجام شد که ارزش این تخلفات 220 میلیارد ریال بود.

تخلف 220 میلیارد ریالی واحدها و مراکز توزیع کالا در خراسان‌رضوی

علی غفوری‌مقدم ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در مشهد اظهار کرد: افزایش قیمت لبنیات متاثر از مسائل مختلفی مانند افزایش قیمت شیر خام است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: افزایش قیمت نهاده‌های دامی در شش ماه اول امسال سبب افزایش قیمت شیر خام شده در نتیجه افزایش قیمت لبنیات را به دنبال داشته است.

غفوری‌مقدم خاطرنشان کرد: به خاطر افزایش قیمتی که در شش ماهه اول امسال در فرآورده‌های لبنی صورت گرفت، در سطح کشور تفاهماتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه دامداران و کارخانجات لبنی منعقد شد و اجرایی شد تا اصلاح قیمت‌ها کارشناسی شده و قیمت‌ها واقعی باشد.

وی یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی بیشتر از نرخ مصوب کالاهای خود را عرضه کردند و با بازرسی‌هایی که در سه هفته اخیر انجام شد چندین پرونده تخلف تنظیم شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در خراسان‌رضوی جلسات متعددی با واحدهای لبنی برگزار شد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اعلام آمادگی کرد واحدهای لبنی که تمایل به تفاهمنامه با سازمان دارند، در چارچوب تفاهمنامه محصولات خود را با قیمت کمتری عرضه کنند.

غفوری‌مقدم افزود: در حال حاضر با انعقاد این تفاهمنامه شیر 900 گرمی به قیمت 900 تومان به فروش می‌رسد.

وی در ارتباط با برخورد با کم‌فروشان و گران‌فروشان اظهار کرد: بازرسی‌ها در سطح واحدهای صنفی و مراکز توزیع و پخش کالا به ویژه در کالاهای اساسی انجام می‌شود که از ابتدای سال، 280 هزار بازرسی در بخش‌های مختلف خراسان‌رضوی انجام شده که ارزش این تخلفات 220 میلیارد ریال بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف امسال 270 درصد نسبت به سال‌ گذشته افزایش داشته که این نشان‌دهنده دقت در بررسی و کیفی‌بودن بازرسی‌ها بوده است.

غفوری‌مقدم یادآور شد: بازرسی‌ها تنها در امور صنفی نبوده و در حوزه خدمات دولتی نیز نظارت و بازرسی صورت می‌گیرد که در بخش خدمات دولتی 30میلیارد ریال اضافه دریافتی بوده که این مبلغ به مردم برگشت داده شده است.

وی در ارتباط با بازرسی از انبارها اظهار کرد: در ابتدای هر ماه انبارها باید موجودی خود را اعلام کنند که 40 پرونده با ارزش 40 میلیارد ریال از ابتدای امسال صادر شده است.

وی با اشاره به ارتباط مردمی با سازمان گفت: شماره تلفن 124 ستاد خبری سازمان است که مردم می‌توانند از طریق آن شکایات خود را به سازمان انتقال دهند، ضمن اینکه در شش ماه نخست سال 121 هزار تماس مردمی با سازمان صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در ارتباط با واگذاری بازرسی‌ها به اصناف اظهار کرد: از سال 87 مدیریت اصناف شکل گرفت که این مجموعه کارآمد و فعال عمل می‌کند و بازرسی صنفی را با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت خود اصناف انجام می‌دهند.

وی با اشاره به شکایت مردم گفت: گزارشات مردمی که به سیستم بازرسی اعلام می‌شود، بررسی می‌شود اگر تخلف ثابت شود پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول