اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی ستاد هسته‌های مردمی در زاهدان

خبرگزاری فارس: سرپرست ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان‌وبلوچستان گفت: نخستین کارگاه آموزشی هسته‌های مردمی ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با حضور اعضای هسته‌های مردمی در زاهدان برگزار شد.

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی ستاد هسته‌های مردمی در زاهدان

علی صباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: کارگاه آموزشی هسته‌های مردمی ستاد پیشگیری از وقوع جرم در سیستان‌وبلوچستان با هدف تقویت هسته‌های پیشگیری پیشگیری از وقوع جرم در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش، کاهش جرایم و ناهنجاری‌ها در سطوح مختلف جامعه برگزار شد.

وی افزود: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی، نهادی مردمی وابسته به قوه قضاییه به منظور برقراری ارتباط همه اقشار با تشکلات قضایی تشکیل شده و اعضا نیز افرادی هستند که داوطلبانه و با آگاهی از اهداف و برنامه‌های ستاد مقررات آن را پذیرفته و برای انجام فعالیت در هسته‌های 10 نفره مردمی همکاری می‌کنند.

سرپرست ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی با انگیزه استفاده از ظرفیت مردمی به منظور حل معضلات اجتماعی هر محل توسط اهالی همان محل با تعامل سازمان‌های مردم نهاد، و نهادهای مربوطه در راستای بومی‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ پیشگیری شکل گرفته است.

صباغی با بیان اینکه احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر و انسجام‌بخشیدن به مردم در راستای اصلاح جامعه از مهم‌ترین اهداف ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: ستاد هسته‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم، با رویکرد «پیشگیری وظیفه‌ای برای همه» و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای تحقق امر پیشگیری فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی همواره مشوق مشارکت‌های عمومی برای تأمین بهداشت قضایی و آسیب‌های اجتماعی می‌باشد، بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و به ویژه افراد وظیفه‌شناس در راستای تحقق پیشگیری مشتمل بر موضوعاتی است که در حد توان آحاد جامعه است.

سرپرست ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: اعضای ستادهای مردمی تلاش می‌کنند تا با مهارت و حسن اخلاق جامعه را از ناامنی و فرورفتن در منجلاب فساد و تباهی باز دارند و یکدیگر را در سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر یاری رسانند.

صباغی یادآور شد: پیشگیری از وقوع جرم در اولویت‌های کاری قوه قضاییه قرار داد و سعی می‌شود این امر با همت دو چندان سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: به تمامی اعضای شرکت‌کننده در این دوره، گواهینامه و کارت شناسایی اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول