اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان‌رضوی:

حیوان‌گزیدگی در تمام موارد مشکوک به هاری است

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اپیدمیولوژیک بیماری در ایران، در تمام موارد حیوان‌گزیدگی، باید حیوان گزنده را مشکوک به هاری تلقی کرد.

حیوان‌گزیدگی در تمام موارد مشکوک به هاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد اعلمی پیش از ظهر امروز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماه نخست سال

35 هزار قلاده سگ در خراسان‌رضوی علیه بیماری هاری واکسیناسیون شدند.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: با توجه به نامگذاری دومین روز از هفته با عنوان «دامپزشکی و مقابله با بیماری‌های مشترک» پیش‌بینی واکسیناسیون بیش از 50 هزار قلاده سگ صاحب‌دار تا پایان سال در برنامه‌های مبارزه با هاری این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر نیز این موضوع در طرح توسعه خدمات بهداشتی و درمانی دام‌های روستایی و عشایری استان در حال انجام است.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی ادامه داد: بر این اساس گروه‌های دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون رایگان حیوانات برای پیشگیری از بروز بیماری هاری که یک بیماری قابل انتقال بین حیوان و انسان است، اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هاری، بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که صددر صد کشنده اما به راحتی قابل پیشگیری است.

اعلمی افزود: تمام حیوانات خونگرم اهلی و وحشی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند ‌اما، درجه حساسیت در بین گونه‌های مختلف حیوانات متفاوت است.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اهمیت این بیماری و مخاطرات آن برای انسان و حیوان در سال گذشته تعداد 5 هزار و 380 قلاده سگ معدوم شدند و در شش ماهه اول امسال نیز 2 هزار و 738 مورد معدوم شده است.

اعلمی تاکید کرد: با توجه به اپیدمیولوژیک بیماری در ایران، در تمام موارد حیوان‌گزیدگی، باید حیوان گزنده را مشکوک به هاری تلقی کرد و اقدامات بهداشتی لازم را بلافاصله بر روی فرد حیوان گزیده انجام داد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول