اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان خبر داد

برگزاری جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان از برگزاری جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور در سنندج خبر داد.

برگزاری جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور در سنندج

حسام رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این جشنواره به منظور تحقق و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود.

به گفته وی، سازمان دانش‌آموزی سعی دارد با شناسایی و معرفی دانش‌آموزان نان‌آور به سایر دانش‌آموزان، فرهنگ کار و تلاش را در بین نسل جوان نهادینه کند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان تصریح کرد: موج بیکاران امروز جامعه به دلیل این است که کار جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است و این نیاز به شناساندن گوهر کار به دانش‌آموزان را دوچندان می‌کند.

رضایی با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این سازمان برنامه‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اردویی به منظور آشنا کردن دانش‌آموزان با تولیدات استان و کشور هدف‌گذاری شده و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای مختلف به منظور بازدید دانش‌آموزان از کارخانه‌های داخل و خارج استان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از دستاوردها و تولیدات دانش‌آموزان و برگزاری جشنواره دانش‌آموزان نان‌آور از جمله برنامه‌های سازمان در سطح استان در سال‌جاری است.

* عضویت 11 هزار دانش‌آموز کردستانی در تشکل‌های دانش‌آموزی

رضایی در ادامه از عضویت 11 هزار دانش‌آموز کردستانی در تشکل‌های فرزانگان و پیشتازان در این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 5 هزار و 600 دانش‌آموز دختر و 5 هزار و 400 دانش‌آموز پسر در این استان عضو تشکل‌های فرزانگان و پیشتازان هستند و در فعالیت‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 500 مربی آموزش‌دیده در تشکل‌های دانش‌آموزی در زمینه آموزش دانش‌آموزان  استان فعالیت می‌کنند.

به گفته مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان، تشکل‌های دانش‌آموزی با توجه به میل و رغبت دانش‌آموزان، وجود ظرفیت‌های مناسب در مدرسه و مربی و علاقمندی دانش‌آموزان در سطح مدارس تشکیل و فعالیت می‌کنند.

* آموزش خبرنگاری 300 دانش‌آموز کردستانی

رضایی از فعالیت خبرگزاری پانا به عنوان یکی دیگر از کارهای سازمان دانش‌آموزی در کردستان نام برد و افزود: این خبرگزاری ضمن انجام کارهای خبری، در زمینه شناسایی و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان علاقمند به عرصه خبرنگاری نیز فعالیت دارد.

به گفته وی، در همین راستا در سال گذشته بیش از 300 دانش‌آموز علاقمند بعد از شناسایی و استعدادیابی، دوره‌های آموزش خبرنگاری را در سطح استان فرا گرفته و برخی از آنها نیز به عنوان خبرنگار در استان مشغول شده‌اند.

* اجرای طرح یاران در مدارس کردستان

مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان همچنین از اجرای طرح یاران در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدارس اجرا می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: در طرح یاران برخی از مسئولیت‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی مدارس بر عهده دانش‌آموزان عضو تشکل‌های پیشتاز و فرزانه گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح کتاب‌یاران نیز از دیگر برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در سال‌جاری است، اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان مسئولیت کتابخانه‌های مدارس را بر عهده می‌گیرند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان افزود: طرح کتاب‌یاران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر گسترش ترویج کتاب و کتاب‌خوانی اجرا می‌شود.

به گفته رضایی، توسعه مدیریت فرهنگی مدرسه محور با محوریت دانش‌آموزان و ارائه خدمات بیشتر در حوزه کتاب و کتابخوانی به آنان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول