اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه بهداشت و درمان:

روستاییان مناطق زلزله‌زده نسبت به آنفلوانزا واکسینه می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه بهداشت و درمان گفت: به تمام روستاییان ساکن در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی واکسن آنفلوانزا تزریق می‌شود.

روستاییان مناطق زلزله‌زده نسبت به آنفلوانزا واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حسن امامی‌رضوی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و جلوگیری از بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی به زودی طرح تزریق واکسن آنفلوانزا اجرا می‌شود.

وی اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان را مطلوب عنوان کرد و افزود: در مناطق زلزله‌زده اقدامات قابل توجهی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی انجام شده است و در همه روستاها در چادرهای ویژه کادر بهداشتی درمانی مستقر شده‌اند.

امامی‌رضوی تصریح کرد: علاوه بر اکیپ‌های درمانی آذربایجان‌شرقی، استان‌های معین دیگر نیز در امر بهداشت و درمان مناطق زلزله‌زده حضوری فعال دارند.

وی اظهار کرد: پزشکان و کادر درمانی به صورت مستمر با حضور در روستاها به امر درمان مردم روستایی اهتمام ویژه دارند و اگر نیاز به مراقبت‌های ویژه روستاییان باشد به مرکز استان و شهرستان انتقال داده می‌شوند و مورد درمان رایگان قرار می‌گیرند.

امامی‌رضوی افزود: تاکنون بیماری واگیری در منطقه ملاحظه نشده است و با حضور مداوم اکیپ پزشکی و درمانی در این زمینه مراقبت‌های لازم انجام شده و طرح تزریق واکسن آنفلوانزا را نیز در عرض دو هفته به مرحله اجرا درمی‌آوریم.

این مقام مسئول افزود: امروز یکی از نیازهای اصلی روستاییان در بخش بهداشت بازسازی و بازتوانی روحی و روانی است که باید در این خصوص راهکارها و تمهیدات ویژه صورت گیرد تا مشکلاتی نظیر افسردگی و مشکلات روحی روانی پیش نیاید.

وی گفت: اقدامات عملی با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و دامپزشکی برای پیشگیری از بیمار‌‌ی‌های مشترک انسان و دام در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول