اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

علم و جهاد ضرورت‌های حفظ اسلام هستند‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم در پیامی به همایش بزرگداشت مقام شهدای روحانی خطه زاگرس، علم و جهاد را به عنوان دو ضرورت برای حفظ اسلام عنوان کرد.

علم و جهاد ضرورت‌های حفظ اسلام هستند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام آیت‌الله حسین نوری‌همدانی به همایش بزرگداشت مقام شهدای روحانی خطه زاگرس که پنجشنبه شب در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، چنین آمده است: سلام بر شهیدان، سلام بر گلگون کفنان و به خون خفتگان تاریخ، سلام بر فکه، سلام بر شلمچه و سلام بر دهلاویه، سلام بر بدن‌های بی‌سر و سرهایی که بی‌بدن هستند.

در ادامه این پیام افزوده شده است: امواج خون شما خس و خاشاک ظلمت و حقارت را از جامعه ما شست و عزت را به ارمغان آورد و بسترهای مناسبی برای رشد جامعه به وجود آورد.

در ادامه این پیام آمده است: هر قطره خون شما و هر تربتی از تربت مقدستان و هر کوچه و خیابانی که به نام شما نام‌گذاری شده، چون ستاره‌ای درخشان برای ماست و پیام و بلکه پیام‌های فراوانی برای ما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه پیام آیت‌الله نوری‌همدانی آمده است: خداوند به ما گوش شنوا بدهد که بتوانیم صدای این پیام‌ها را بشنویم و نسبت به این پیام‌ها آن طور که شایسته است و همانند دعای امام سجاد علیه‌السلام در انتهای دعای نخست صحیفه سجادیه عمل کنیم.

در این پیام اضافه شده است: بنیانگذار اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم،‌ برای تعمیق منابع اسلامی دو نیروی علم و جهاد را بنا نهاد تا علما با علم و جهاد‌‌گران با ایثار خود در این راه گام بردارند. از میان گروه اول شیخ صدوق‌ها و شیخ طوسی‌ها و از گروه دوم مالک اشترها و عمارها به وجود آمدند و در راه صیانت از اسلام مجاهدت‌های فراوانی به خرج دادند.

این مرجع تقلید در ادامه پیام خود به نقل پیامی از حضرت امام خمینی(ره)‌ در این باره و در عظمت شهدا و روحانیون پرداخت.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول