اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور خبر داد

ساخت 31 مرکز جامع توانبخشی ایثارگران در کشور

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور از ساخت 31 مرکز جامع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان و ایثارگران در کشور خبر داد.

ساخت 31 مرکز جامع توانبخشی ایثارگران در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اکبر محرابیان در نشست ستاد مهر ماندگار گیلان با تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: طرح‌های مهر ماندگار توسط دولت تعریف شده و هدف از اجرای آن تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌هایی است که افتتاح آنها موجب تحول در کشور می‌شود.

وی به سرعت اجرای طرح‌های عمرانی در دولت نهم و دهم اشاره کرد و افزود: تحولات خوبی در کشور آغاز شده و گیلان از جمله استان‌های پیشرو است.

محرابیان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پروژه‌های اساسی با ظرفیت‌های مهندسی موجود در کشور، اعتبارات و حمایت مردم از مسئولان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مهر ماندگار به معنای راکد ماندن دیگر پروژه‌ها نیست.

*اجرای 40 طرح مهر ماندگار در گیلان

دستیار ویژه رئیس جمهور طرح‌های مهر ماندگار در توسعه زیرساخت‌ها تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: 905 طرح مهر ماندگار در کشور در حال اجراست و 40 طرح با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد تومان متعلق به گیلان است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از طرح‌های مهر ماندگار گیلان را به مرکز اقتصادی در منطقه تبدیل می‌کند، ابراز کرد: راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی در حال اجراست و ریل‌گذاری آن آغاز شده است.

محرابیان افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی را سبب رشد گیلان و کشور خواند و بیان کرد: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب دارای منافع ملی برای کشور است.

این مسئول برقراری مسیر کریدور شمال ـ جنوب را خواسته کشورهای مختلف عنوان کرد و گفت: تکمیل راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی یکی از آروزهای دولت‌ها در ایران بوده و حلقه مفقوده در منطقه است.

دستیار ویژه رئیس جمهور راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی را از شاهکارهای مهندسی کشور نامید و اذعان کرد: طرح مذکور از ابنیه فنی و بسیار پیچیده برخوردار است.

*قطع وابستگی از نفت در بودجه عملیاتی می‌شود

وی با تاکید بر اجرای زمان‌بندی طرح‌های مهر ماندگار در کشور، اظهار کرد: سال گذشته و امسال ادبیات بودجه کشور تغییرات اصولی داشته و برای قطع وابستگی از نفت عملیاتی شده است.

محرابیان طر‌های مهر ماندگار را اجرای پروژه‌های جدید ندانست و یادآور شد: تمام طرح‌ها در قانون بودجه دارای مصوبه و ردیف اعتباری هستند.

این مسئول با بیان اینکه تلاش شده حداکثر اعتبارات به طرح‌های مهر ماندگار اختصاص داده شود، تصریح کرد: ردیف بودجه از تملک دارایی‌ها برای طرح‌های مذکور در نظر گرفته شده است.

به گفته دستیار ویژه رئیس جمهور بخش دیگر اعتبارات مهر ماندگار از ردیف فروش اوراق مشارکت محقق می‌شود.

*استقبال بسیار مردم از فروش اوراق مشارکت

وی با اشاره به فروش اوراق مشارکت از ابتدای سال جاری در کشور، بیان کرد: فروش اوراق مشارکت از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده ضمن اینکه موجب کنترل نقدینگی در جامعه می‌شود و سرمایه‌ها را به طرف اجرای پروژه‌ها هدایت می‌کند.

محرابیان طرح‌های مهر ماندگار وزارت نفت را دارای اعتبارات دیگری دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین طرح‌های مهر ماندگار گیلان در 3 بخش راه و شهرسازی، صنعت و نیرو است.

این مسئول تالار مرکزی رشت را از پروژه‌های مهر ماندگار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و افزود: پروژه مذکور 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه 3 طرح مهر ماندگار گیلان مربوط به وزارت ورزش و جوانان است، ابراز کرد: طرح‌های مذکور به طور متوسط 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی 9 طرح مهر ماندگار گیلان را مربوط به وزارت نیرو خواند و یادآور شد: طرح‌های مذکور به طور متوسط 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

محرابیان 2 طرح مهر ماندگار گیلان با حدود 56 درصد پیشرفت فیزیکی را مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت 7 طرح مهر ماندگار با 78 درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان دارد.

این مسئول بیشترین طرح‌های مهر ماندگار گیلان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی را مربوط به وزارت راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان 3 طرح با حدود 83 درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان دارد.

*ساخت 31 مرکز جامع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران در کشور

دستیار ویژه رئیس جمهور در ادامه از ساخت 31 مرکز جامع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در کشور خبر داد و گفت: طرح‌های مذکور در 3 استان کشور به بهره‌برداری رسیده و بقیه طرح‌ها در حال اجرا است.

*بندر آستارا با حضور مقام‌های خارجی افتتاح شود

وی بندر آستارا را یکی از طرح‌های مهم در گیلان دانست و تصریح کرد: بندر آستارا با حضور مقام‌های کشورهای خارجی افتتاح شود.

محرابیان اسکله آستارا را بندر تجاری برای کشورهای منطقه توصیف کرد و یادآور شد: کشتی‌های فله‌بر، بسته‌بندی و نفتی می‌توانند در آن پهلو بگیرند ضمن اینکه گردشگری دریایی برای آن در نظر گرفته شده است.

*افتتاح 100 طرح مهر ماندگار در کشور

این مسئول از افتتاح 100 طرح مهر ماندگار به طور کامل در کشور خبر داد و بیان کرد: بقیه طرح‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول