اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد:

هیچ شهری در کشور متولی ایمنی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: هیچ شهری در کشور متولی ایمنی ندارد.

هیچ شهری در کشور متولی ایمنی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسن جعفری در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در بحث پیشگیری از حوادث و حریق در سطح شهر مشهد، اقدامات زیادی از سوی آتش‌نشانی صورت گرفته است؛ اما هنوز نه تنها مشهد بلکه هیچ شهری در کشور در بحث ایمنی متولی ندارد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانی مشهد آموزش‌های عمومی و شهروندی را در بخش ایمنی ارائه داده اما هنوز اهرم قانونی برای برخورد با مکان‌های ناامن برای آتش‌نشانی منظور نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: خوشبختانه در شهر مشهد همکاری‌های زیادی در این ارتباط صورت گرفته است؛ به گونه‌ای‌ که معاونت پیشگیری از وقوع جرم دو قاضی برای پیگیری برخورد با مراکز ناامن مستقر کرده است.

پیگیری تعیین تکلیف وضعیت شهدای آتش‌نشان از بنیاد شهید

جعفری در ادامه در ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت شهدای آتش‌نشان گفت: در خراسان‌رضوی، 18 آتش‌نشان در حادثه قطار نیشابور به شهادت رسیدند و از این حیث، خراسان‌رضوی یکی از استان‌هایی است که دارای بیشترین شهید است.

وی تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر به منظور تعیین تکلیف شهدای آتش‌نشان و ارائه تسهیلاتی به خانواده این عزیزان تاکنون جوابی از بنیاد شهید دریافت نکرده‌ایم.

جعفری ادامه داد: همچنین این موضوع از طریق وزارت کشور نیز پیگیری شده، اما نتیجه‌ای مشخص حاصل نشده است.

اختصاص تنها یک میلیارد تومان از بودجه زیارت برای ایمنی اطراف حرم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در مورد اختصاص اعتبار از بودجه زیارت به آتش‌نشانی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون یک میلیارد تومان از بودجه زیارت به منظور ساخت ایستگاه در اطراف حرم مطهر رضوی، به آتش‌نشانی اختصاص پیدا کرده است که در این راستا یک ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یک ایستگاه دیگر نیز در دست ساخت است.

جعفری اعتبار اختصاص یافته از بودجه زیارت را کافی ندانست و بیان کرد: در حال حاضر به منظور ایمن‌سازی اطراف حرم مطهر رضوی با ساخت ایستگاه و خرید تجهیزات، بدون تملک زمین 20 میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است که این رقم به استانداری خراسان‌رضوی اعلام شده است.

استقرار اورژانس در چهار ایستگاه آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ارتباط با استقرار اورژانس در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیان کرد: در حال حاضر در تمام دنیا اورژانس و آتش‌نشانی دارای مدیریت واحدی هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در چهار ایستگاه شهر مشهد اورژانس مستقر شده، اما مدیریت خودروهای اورژانس با 115 است و آتش‌نشانی تنها مکانی برای استقرار مهیا کرده است.

کارگاه‌های ساختمانی جولانگاه حوادث گازگرفتگی

جعفری از افزایش گازگرفتگی در فصل سرما خبر داد و گفت: با شروع فصل سرما یکی از حوادثی که همواره وجود داشته، گازگرفتگی است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر، اقدامات گسترده‌ای در مسیر کاهش این قبیل حوادث انجام شده که از جمله آن می‌توان به تشکیل کارگروه ویژه در دادستانی و تشکیل کمیته ویژه در فرمانداری مشهد اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: میزان حوادث گازگرفتگی در سال گذشته افزایش داشته که بیشتر این حوادث در کارگاه‌های ساختمانی رخ داده است.

جعفری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار نفر در شهر مشهد دچار گازگرفتگی شده‌اند که این تنها آمار عملیات‌های آتش‌نشانی است.

پلمب 6 مهمانپذیر ناایمن در سال جاری

وی در ارتباط با ایمنی هتل آپارتمان‌ها، هتل‌ها و مهمانپذیرهای سطح شهر مشهد گفت: با برگزاری جلسات با اتحادیه‌های مربوطه، مقرر شد بازرسان این اتحادیه‌ها پس از آموزش توسط آتش‌نشانی، نسبت به بازدید این اماکن اقدام و موارد ناایمن را تذکر دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر بازدید کارشناسی توسط بازرسان اتحادیه از هتل‌ها انجام شده و ایمنی این اماکن درجه‌بندی شده است.

جعفری درباره ایمنی مهمانپذیرها و هتل آپارتمان‌ها گفت: مهلت ارائه گزارش بازدید از این اماکن به آتش‌نشانی به اتمام رسیده است که با توجه به این مهم، کارشناسان سازمان از 300 مهمانپذیر بازدید انجام داده و موارد ناایمن جهت برخورد قانونی را گزارش کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در این راستا در سال جاری شش مهمانپذیر در شهر مشهد پلمب شده است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول