اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساعتی پیش صورت گرفت

بازگشت نوزدهمین ناوگروه عملیاتی نیروی دریایی ارتش از آب‌های آزاد

خبرگزاری فارس: مراسم استقبال از نوزدهمین ناوگروه عملیاتی، اطلاعاتی اعزامی به آب‌های آزاد ساعتی پیش با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.

بازگشت نوزدهمین ناوگروه عملیاتی نیروی دریایی ارتش از آب‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرمانده ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ساعتی پیش در مراسم استقبال از این ناوگروه گفت: ناوگروه نوزدهم پس از طی 9 هزار مایل دریایی و بیش از 86 روز دریانوردی توانست تمام ماموریت‌های خود را با موفقیت انجام دهد.

ناخدا یکم ناصر داداشی هم‌چنین اهداف ناوگروه اعزامی را برشمرد و افزود: اهداف و ماموریت‌های این ناوگروه حفظ و حراست از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد، به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی، ارائه توان نیروی دریایی راهبردی، تامین امنیت خطوط کشتیرانی ایران، مقابله با پدیده شوم دزدی دریایی و ابلاغ پیام صلح ملت ایران به سایر کشورها بود که توانست با موفقیت ماموریت‌های خود را انجام دهد.

فرمانده ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات این ناوگروه اشاره کرد و افزود: رهگیری 275 فروند واحد دریایی، برقراری ارتباط با 270 فروند کشتی تجاری، اسکورت 21 فروند کشتی تجاری و مانیتورینگ 24 فروند کشتی غیر ایرانی به مناطق ایمن از جمله اقدامات مهم ناوگروه نوزدهم بود.

داداشی ادامه داد: اجرای برنامه‌های آموزشی و بازدید از بنادر کشور عمان برای رساندن پیام صلح ملت ایران از جمله دیگر اقدامات ناوگروه نوزدهم در طول دوران ماموریت خود بود.

وی به وضعیت بد آب و هوا در منطقه اقیانوس هند و خلیج عدن اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود شرایط نامناسب آب و هوایی در منطقه ناوگروه نوزدهم با اقتدار و موفقیت ماموریت‌های خود را انجام داد.

یادآور می‌شود، نوزدهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیکی بوشهر از هفتم فروردین‌ماه امسال به منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شد و پس از انجام ماموریت‌های خود به وطن بازگشت.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول