اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری همدان خبر داد

آغاز مرحله نخست واگذاری زمین برای پتروشیمی همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری همدان از آغاز نخستین مرحله از واگذاری زمین برای پتروشیمی همدان واقع در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خبر داد.

آغاز مرحله نخست واگذاری زمین برای پتروشیمی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری ظهر امروز در کارگروه اقتصادی استان همدان اظهار داشت: واگذاری زمین برای پتروشیمی همدان مبتنی بر استفاده اتیلن از خط غرب کشور (عسلویه تا مهاباد) است که از هفته پیش آغاز شده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح به قیمت سال گذشته را 400 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این طرح در 100 هکتار زمین اجرایی خواهد شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استاندار همدان تصریح کرد: این پروژه با 65 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، 20 درصد سرمایه‌گذاری بخش پتروشیمی صنایع کشور و 15 درصد نیز سرمایه‌گذاری استان انجام خواهد شد.

وی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد را پاشنه آشیل استان برای مراوده اقتصادی با خارج از کشور توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به توجیهات خوب منطقه و وجود آزادراه و راه‌آهن در کنار این طرح، این منطقه می‌تواند در شکوفایی اقتصاد استان و حتی منطقه زاگرس تأثیرگذار باشد.

سامری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد را از مصوبات سفر مقام معظم رهبری دانست و گفت: در سفر چهارم هیئت دولت به استان نیز هزینه اضافی 35 میلیارد تومانی که باید از شهر همدان تا منطقه ویژه اقتصادی برای انتقال خط اتیلن انجام بگیرد بر عهده وزارت نفت قرار گرفت که با این کار بحث منطقه ویژه اقتصادی حرکت رو به رشدی را خواهد داشت.

وی در ادامه خواستار همکاری شرکت برق و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای محاسبه برق موقت و ایجاد برق مورد نیاز منطقه شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری همدان در پایان با بیان اینکه مجوز تأسیس را سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر کرده است، افزود: مجوز حفر چاه موقت نیز داده خواهد شد و به زودی مقدمات کلنگ‌زنی طرح نیز انجام خواهد گرفت.

گفتنی است، مشخص شدن شرایط صادرکنندگان محصول سیب زمینی توسط انجمن صادرکنندگان یا تعاونی صادرکنندگان ظرف هفته آینده از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول