اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد:

ارتباط با مدارس شبانه‌روزی در قالب طرح استقرار و هجرت در گناباد انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی گناباد گفت: ارتباط با مدارس شبانه‌روزی در قالب طرح استقرار و هجرت برای نخستین‌بار توسط سازمان تبلیغات اسلامی گناباد انجام می‌شود.

ارتباط با مدارس شبانه‌روزی در قالب طرح استقرار و هجرت در گناباد انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی صبح امروز در اولین نشست خبری با خبرنگاران گناباد اظهار داشت: در حوزه عزاداری شاهد آسیب‌های جدی هستیم و برای رفع این آسیب‌ها باید با محوریت هیئت‌های مذهبی اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد افزود: سعی خواهد شد که هیئت‌های مختلف، مخصوص قشرهای گوناگون جداگانه تشکیل شود و این در حالی است که نخستین‌ هیئت با عنوان هیئت امام صادق(ع) از اصناف مختلف راه‌اندازی شد که در مراسم شهادت امام صادق(ع) شاهد حضور این هیئت بودیم.

وی ادامه داد: ارتباط با مدارس شبانه‌روزی در قالب طرح استقرار و هجرت برای نخستین‌بار توسط سازمان تبلیغات اسلامی گناباد انجام می‌شود که در مدرسه موقع استراحت دانش‌آموزان بعد از نماز مغرب و عشا انجام می‌شود.

رحمانی گفت: با توجه به اینکه در جامعه زنان مبلغ سنتی هستند و در مجالس زنانه از این افراد خوب استقبال می‌شود سعی خواهد شد این مجالس سازماندهی و برای زنان مبلغ نیز برنامه‌های آموزشی برگزار شود.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد در ادامه بیان داشت: در حوزه سیاست تدریس دنبال می‌شود که در تربیت مبلغ چندان مطرح نیست و در این حوزه قرار است ارتقای توانمندی مبلغ بومی دنبال شود و این در حالی است که در پایان هر هفته اعزام مبلغ به روستاهایی که روحانی ندارند صورت خواهد گرفت.

رحمانی تصریح کرد: گفتمان دینی برنامه بعدی است که تحت عنوان جریان‌شناسی هیئت‌های مذهبی در دستور کار قرار گرفته و هدف این است که در این گفتمان‌ ها تنها سخنرانی صورت نگیرد بلکه پاسخ به شبهات مردم باشد.

وی افزود: جنگ در حال حاضر جنگ فرهنگی است و از آنجا که هیئت‌های مذهبی در جامعه تاثیرگذار هستند سعی خواهد شد که برای این هیئت‌ها جلسات سخنرانی و آموزش برای آشنایی با اهداف دشمنان و تاکتیک‌های آنها برگزار شود.

رحمانی گفت: برگزاری اتاق فکر قرآنی و کلاس‌های آموزشی در مورد احکام معاملات و محرمات معاملات، ربا، گران‌فروشی، و همچنین برگزاری کلاسهای با موضوعات نماز جهت بازاریان شهرستان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد بیان داشت: از آنجا که آمار طلاق در سال‌های اول ازدواج متاسفانه در جامعه بالا رفته است، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کسانی که در آستانه ازدواج هستند یا دوران عقد را سپری می‌کنند سبب خواهد شد این آمار که به علت کم آگاهی یا عدم آگاهی صورت می‌گیرد کاهش پیدا کند.

وی در ادامه گفت: در طول سال مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که تفسیر آیاتی که مربوط به هر یک از این مناسبت‌ها و روزها است در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

رحمانی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی ویژه کارگران و روستاها، اجرای طرح نهضت احکام آموزشی ویژه هیئت‌های جوان نیز در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی گناباد قرار دارد.

 رئیس تبلیغات اسلامی گناباد در مورد طلبه‌ها در روستاها نیز گفت: طلبه‌ها در روستاها همانند سربازان گمنامی هستند که در شرایط سخت کار می کنند و باید در این رابطه کار شود تا روحانی در روستا حداقل مشکل مسکن نداشته باشد.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول