اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان ـ 27

مریم معترف: فرهنگ در نمایش‌های کودک و نوجوان تبیین شود

خبرگزاری فارس: کارگردان پیشکسوت تئاتر کودک گفت: تبیین فرهنگ‌ها و آموزش مسائل مختلف اجتماعی از طریق نمایش اثرگذاری بالایی دارد که این امر در کودکان اثرگذارتر است.

مریم معترف: فرهنگ در نمایش‌های کودک و نوجوان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مریم معترف با بیان اینکه تئاتر تأثیرات مثبتی بر مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان دارد، افزود: یادگیری لازمه هر قشری است و هر آموزشی نیز نیازمند شیوه و طریق خاصی است که نمایش یکی از شیوه‌های مهم در انتقال مفاهیم به شمار می‌رود.

وی نقش بازیگر را در القای پیام‌های آموزشی مؤثر دانست و گفت: بازیگر به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد بلکه برای موفقیت خود نیازمند همکاری گروه و کارگردان است.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه باید روحیه کودکان جدی گرفته شود، اذعان کرد: برای رشد و پرورش روحیه کودکان باید سطح فکر و فرهنگ کودک را همواره در نظر گرفت تا شخصیت آنها شکل و فرم مناسبی بگیرد.

وی بر لزوم توجه به موسیقی تئاتر کودکان تأکید کرد و گفت: آوا و موسیقی بدون هدف و هماهنگی لازم اثری ندارد و اگر به شکل سطحی به آن نگریسته شود، مورد نقد است.

معترف با تأکید بر عدم استفاده از موسیقی سطحی در تئاتر کودکان اذعان کرد: موسیقی که نتواند تناسب لازم را با نمایش داشته باشد، اثر لحظه ای دارد اما اگر موسیقی و کلام متناسب باهم استفاده شود، آموزش خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی محتوای خوب را لازمه یک نمایش عنوان کرد و افزود: در یک نمایش همه عوامل باید در یک راستا حرکت کند تا تئاتر به سرگرمی صرف تبدیل نشود.

این پیشکسوت تئاتر کودک در خصوص جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز اظهار کرد: برگزاری جشنواره در زنده نگه‌داشتن تئاتر کودک و نوجوان تأثیر بسزایی دارد و مخاطبان این گروه مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نمایش‌ها قبل و پس از جشنواره به طور مستمر و در طول سال به نمایش درمی‌آید، جشنواره فرصت خوبی را برای ایجاد حس رقابت ایجاد می‌کند.

معترف با اشاره به تفکیک نمایش‌های کودکان و نوجوانان در این دوره جشنواره یادآور شد: آثار نمایشی که برای کودکان تولید می‌شود به طور قطع با نوجوانان فرق می‌کند به همین علت اگر به دنبال تولید کارهای فاخری هستیم، باید این تفکیک انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک گروه‌های نمایشی باید با دقت و کارشناسی صورت گیرد و در این راستا استفاده از نظرات مربیان آموزشی، کارشناسان حوزه تئاتر و پیشکسوتان راهگشا است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 22 مهر ماه با شعار «تئاتر و نقش آن در آموزش و تربیت مخاطب» در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول