اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

وحدت حوزه و دانشگاه هرگز فراموش نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: وحدت حوزه و دانشگاه رمز موفقیت، رشد و توسعه آموزش عالی و حوزه‏های علمیه است و نباید هرگز فراموش شود.

وحدت حوزه و دانشگاه هرگز فراموش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در دیدار با رؤسای دانشگاه‏های آزاد اسلامی رودهن و دماوند، با خیرمقدم و تبریک انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان داشت: همیشه باید یاد و خاطره شهیدان سال‏های جنگ تحمیلی را به نیکی گرامی ‌داشت.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برکات و نورانیت‏هایی که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران داریم، از برکت خون و ایثار شهداست.

امام جمعه دماوند گفت: چهار گروه در جامعه هستند که اسلام به آنها نظر دارد و این گروه‏ها شامل ملوک و فرمانروایان، علما و دانشمندان، تجار و عباد است و از نظر اسلام، علما و دانشمندان برتر از سایر گروه‏ها آورده شده‏اند.

علاءالدینی ادامه داد: باید به مسئله حجاب و عفاف بیشتر توجه کنیم و افرادی که در دانشگاه حضور دارند، باید بررسی شود که به امور مذهبی و دینی چقدر اعتقاد دارند و اگر اعتقاد ضعیفی دارند، باید چکار کنیم که این امور تقویت شود.

وی تصریح کرد: مشکلات دانشگاه‏ها باید رفع شود و در این راه، افرادی که به دانشگاهیان کمک کنند را باید شناسایی کرد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: باید به بحث وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر توجه داشته باشیم، مخصوصاً پیگیری رویکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که گفته می‏شود به مسائل فرهنگی توجه دارد، باید در سرلوحه امور باشد چرا که این امر در اداره دانشگاه‏ها بسیار مفید است.

علاءالدینی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه رمز موفقیت، رشد و توسعه آموزش عالی و حوزه‏های علمیه است و امیدواریم روزبه‌روز شاهد تبادل اندیشه در زمینه‏های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در دانشگاه‏ها و حوزه‏های علمیه باشیم.

وی تصریح کرد: این وحدت از وصایای امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری برگرفته شده است و با خون مقدس شهید دکتر مفتح در صحن دانشگاه تهران، این وحدت بیشتر بیمه شد.

امام جمعه دماوند برای رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و موفقیت رؤسای واحدهای دانشگاهی از خداوند متعال آرزوی یاری کرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول