اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

پرده‌برداری از تابلو شرح حال علمای مدفون در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری فارس: همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت از تابلوهای شرح حال علما و شهدای مدفون در حرم مطهر حضرت معصومه (س) پرده‌برداری شد.

پرده‌برداری از تابلو شرح حال علمای مدفون در حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، مراسم پرده‌برداری از شرح حال علما و شهدای حرم مطهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت و معاونان آستانه مقدسه قم و اقشار مختلف مردم در صحن امام رضا(ع) در جوار مقبره شیخ فضل الله نوری برگزار شد.

در ادامه مردم با حضور در محل مقبره‌های علما و شهدا، در رواق‌های صحن امام رضا(ع) به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کردند.

شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در سال 1259 هجری قمری در نور مازندران دیده به جهان گشود و پس از طی مراحل ابتدایی تحصیل برای تکمیل دروس خود به نجف اشرف رفت.

وی با حذف کلمه اسلام در تصویب قوانین مخالف بود و برای اعتراض به این موضوع به همراه 500 نفر از علما و بزرگان تحصنی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) برگزار کرد. وی مشروطه مشروعه را در آن جا مطرح کرد و  دائما در آزار و اذیت مخالفان بود.

آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری بعد از مذاکرات و وساطت فراوان عده‌ای برای همراهی مشروطه بدون اسلام، مظلومانه و با عزت‌مندی در انزار عموم مردم به دار آویخته شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول