اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اجازه ندهیم ساخت کارخانه فسفات چرام به درازا بکشد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه فسفات چرام باید هر چه به سمت ساختن خیز بردارد و اجازه ندهیم مراحل ساخت این کارخانه به درازا بکشد.

اجازه ندهیم ساخت کارخانه فسفات چرام به درازا بکشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین صابری صبح امروز در نشستی با مدیرعامل شرکت بین‌المللی تحقیقات، صنعت و معدن آیرما در یاسوج با بیان اینکه روابط خود را با دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هموار می‌کنیم و پیگیر امور و کارها در سطح ملی این صنعت خواهیم بود، اظهار کرد: سرمایه‌گذار هم باید با جدیت و بیش از ما پیگیر امور سرمایه‌گذاری باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه این صنعت و محصولات آن ارزشمند و سودآور و تا حدودی منحصر به فرد است و با توجه به مسئله تحریم‌ها، باید هر چه سریع‌تر مرحله احداث و نصب دستگاه‌های آن آغاز شود.

صابری یادآور شد: با توجه به اینکه این کارخانه تاثیر ملی دارد و در تولید و اشتغال موثر است، سرمایه‌گذار تلاش کند تا مراحل این صنعت به دراز نکشد و خود و مردم هم معطل نشوند و فرصت از دست نرود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار پیشرفت فیزیکی روز افزون این طرح شد و ادامه داد: اگر روند پیشرفت فیزیکی کارخانه شتاب گیرد و نمود خارجی آن آشکار شود، خود به خود بسیاری از مشکلات از جمله تسهیلات ارزی و ریالی، معارضات اجتماعی و واگذاری زمین و دیگر مشکلات هم به مراتب رفع خواهد شد.

صابری یادآور شد: با توجه به اینکه بهره بانکی بالا است و تامین منابع هم دردسرهای خاص خود را دارد و با توجه به سوددهی و بازگشت سریع سرمایه در این صنعت مهم از سرمایه‌گذار انتظار است که بیشتر متکی به منابع و سرمایه مالی خود باشد هر چند صندوق توسعه ملی در خصوص تامین منابع بخصوص ارزی با بهره بانکی کم اعلام آمادگی کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به مشارکت جمعی سرمایه‌گذار ایرانی، اماراتی و هندی در این صنعت، تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری در این صنعت سه جانبه شود در احداث، توسعه و تامین منابع مالی و در عرضه محصولات و صادرات و همچنین در رقابت‌ و کیفیت ملی و جهانی توفیق بیشتری خواهیم داشت.

صابری خواستار گزارشی کامل از روند اجرای این کارخانه و مشکلات و کمبودهایی که دارد از مسئولین این طرح شد و گفت: با داشتن روند اجرایی این طرح و پیشرفت فیزیکی و موانع پیش روی آن در استان و کشور پیگیر آن می‌شویم.

 مدیرعامل شرکت بین‌المللی تحقیقات صنعت و معدن آیرما هم گفت: ما مصمم هستیم در اجرای این صنعت و از اینکه احساس می‌کنیم شما استاندار پشتوانه ما در مراحل مختلف اجرای این طرح هستید تمام توان خود را در هرچه سریع‌تر به اجرا درآوردن آن به کار می‌بندیم.

شهرام شریفی اظهار کرد: حمایت، پیگیری و همکاری صادقانه و نگاه و سیاست کلی در حمایت بی‌دریغ از سرمایه‌گذاری و تولید آقای استاندار موجب شده است تا در این مدت کوتاه در اجرای کارخانه موانع و مشکلات آب، برق، گاز و زمین آن با شتاب پیگیری و برطرف شود و مهم‌تر اینکه بتوانیم بخش عمده‌ای از تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه را خریداری کنیم.

وی تصریح کرد: دانش فنی این کارخانه از کشورهای چین و هند و اکتشافات از طریق شرکت‌های ایرانی و مشارکت و سرمایه‌گذاری هم از کشورهای  ایران، امارات و هند است.

وی حمایت و همراهی استاندار را عامل اصلی برای انسجام دست‌اندرکاران اجرای این طرح دانست و گفت: مجموعه عوامل این شرکت به این باور رسیده‌اند که استاندار همه‌جانبه پشتوانه آنها است لذا با انرژی و توان بالایی برای هرچه سریع‌تر تکمیل کردن این کارخانه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول