اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی قزوین:

نخستین نمایشگاه رودوزی‌های سنتی در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در راستای ایجاد رقابت سالم و روحیه خلاق در بین سطوح آموزشی نخستین مسابقه و نمایشگاه تخصصی رودوزی‌های سنتی در قزوین برگزار شد.

نخستین نمایشگاه رودوزی‌های سنتی در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مسابقه و نمایشگاه تخصصی رودوزی‌های سنتی به عنوان گام نخست سری مسابقه‌های تخصصی در گروه‌های مختلف صنایع دستی، برای ایجاد رقابت در سطوح مختلف آموزشی و در بین مراکز آموزش صنایع دستی در پایان دوره اجرا شد.

وی با اشاره به اهداف این برنامه افزود: خوشحالیم که این نمایشگاه را در هفته دفاع مقدس افتتاح کرده و هدف از اجرای این برنامه فراهم آوردن زمینه‌های خلاقیت، نوآوری و معرفی کاربری‌های نو و نمونه حجاب و عفاف به عموم مردم با تولیدات صنایع دستی است که امیدواریم با معرفی مدل‌های مناسب بتوانیم در بخش پوشش مطلوب گام مؤثری برداشته و توانایی‌های رودوزی‌های سنتی را در کیفیت و طرح‌های متنوع ارایه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین شرایط شرکت در این نمایشگاه را هنرجویان گروه دوخت‌های سنتی سطوح مقدماتی، پیشرفته و به‌آموزی در مراکز آموزشی زیر پوشش سازمان، کاربرد پوشاک (شال، روسری، مانتو، کیف و کفش) با رویکرد عفاف و حجاب با بسته‌بندی مناسب، عدم شرکت آثار در دیگر مسابقه و جشنواره‌ها به دبیر خانه مسابقه اعلام کرد و افزود: در فراخوانی که از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین و شرایط شرکت‌کننده اعلام شد در نهایت 54 اثر به دبیرخانه این مسابقه ارایه که از این تعداد 51 اثر در این مسابقه و نمایشگاه شرکت داده شد.

بیرانوند یادآور شد: 38 نفر از هنرجویان هفت مرکز آموزش صنایع دستی این استان در این نمایشگاه شرکت کردند که آثار ایشان توسط داوران سازمان مشتمل بر کارشناس، استاد و نماینده کمیته امور بانوان ارزیابی خواهد شد و سه نفر به عنوان برگزیده در مراسم اختتامیه نمایشگاه معرفی خواهند شد.

گفتنی است هنرجویان سطوح به‌آموزی و تکمیلی مراکز آموزشی قزوین، آبیک، تاکستان، البرز، حسن آباد، آق بابا، کانون سبا در این مسابقه و نمایشگاه شرکت کرده‌اند و این نمایشگاه از دو تا هفت مهر ماه در نگارخانه محصص واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت 13-9 و 20-16 قابل بازدید برای عموم خواهد بود.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول