اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شمشیربازی:

مراکز شمشیربازی کشور 3 برابر شد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: مراکز شمشیربازی از 10 استان به 30 استان کشور تبدیل شده است.

مراکز شمشیربازی کشور 3 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فضل‌الله باقرزاده صبح امروز در آیین افتتاح دومین خانه تخصصی شمشیربازی مازندران در این شهرستان ابراز داشت: بعد از سال‌ها تلاش و کوشش توانستیم در 13 رشته ورزشی در المپیک 2012 لندن حاضر شویم.

وی بیان داشت: حضور متنوع رشته‌های ورزشی در المپیک نشان از پیشرفت ورزش در کشورمان دارد که رشته‌های جدیدی همانند شمشیربازی، دوومیدانی، تیراندازی، پرتاب دیسک و تیر و کمان را شاهد بودیم.

باقرزاده تصریح کرد: آمل سومین شهری بوده که غیر از مراکز استان‌ها دارای خانه تخصصی شمشیربازی شده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اعلام اینکه مراکز شمشیربازی از 10 استان به 30 استان تبدیل شده، گفت: تنوع رشته‌های ورزشی هر کشور در المپیک بسیار مهم است البته ایران با دو رشته ورزشی کشتی و وزنه‌برداری در المپیک‌های گذشته شرکت می‌کرد، ولی رفته رفته رشته‌های تکواندو، جودو، دوومیدانی و دیگر رشته‌ها به این دو رشته اضافه شد.

باقرزاده با تاکید اینکه برخی از کشورهای حاضر در المپیک تنها در دو رشته بیش از 35 مدال کسب کردند و دنیا به رشته‌های ورزشی المپیکی به ویژه رشته‌های انفرادی توجه خاصی دارد، گفت: این رشته‌ها بازتاب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بزرگی را در دنیا برای ایران ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه 20 کشور از 209 کشور دنیا در رشته شمشیربازی نماینده‌ای برای رقابت‌های المپیک داشتند، ابراز داشت: برای برخی از کشورها کسب سهمیه المپیک به منزله به دست آوردن طلای این رقابت‌ها ارزش و اعتبار دارد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه شمشیربازی با توجه به پوشش خاص و وضعیت فیزیکی می‌تواند یکی از رشته‌های موفق در بین دختران جامعه ما باشد، گفت: حتی ما آمادگی داریم با حضور برترین مربیان داخلی و خارجی کلاس‌های آموزشی یک‌هفته‌ای در این شهرستان برگزار کنیم.

این مسئول عنوان کرد: مطمئن هستم این رشته در بین ورزش‌دوستان آملی علاقمندان خاصی داشته و خوب جواب می‌دهد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سالن شمشیربازی در آمل گفت: این سالن یکی از برترین و مجهزترین سالن ورزشی مازندران است که علاوه بر 500 میلیون ریال تجهیز اولیه آن برای دومین بار حدود 200 میلیون ریال برای تکمیل لوازم و ابزارآلات این رشته در نظر گرفتیم که با توجه به افزایش قیمت ارز و دلار تجهیزات جدید این سالن هم‌اکنون حدود 500 میلیون ریال ارزش دارند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مجتبی عابدینی شمشیرباز المپیکی تیم ملی کشورمان به صورت نمادین با حمیدرضا طاهرخانی مدال‌آور جهانی شمشیربازی روبرو شد که در پایان عابدینی توانست با نتیجه 15 بر 11 حریف خود را شکست دهد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول