اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس فدراسیون شمشیربازی

خانه تخصصی شمشیربازی مازندران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس دومین خانه تخصصی شمشیربازی مازندران دوشنبه‌شب با حضور باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی و عابدینی شمشیرباز المپیکی کشورمان به بهره‌برداری رسید.

خانه تخصصی شمشیربازی مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس دومین خانه تخصصی شمشیربازی مازندران دوشنبه‌شب با حضور فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی، مجتبی عابدینی شمشیرباز المپیکی و حمیدرضا طاهرخانی مدال‌آور جهانی شمشیربازی کشورمان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار آمل در این آیین افتتاحیه بیان کرد: آمل یکی از شهرهای سرآمد ورزشی در مازندران است که تنها در المپیک 2012 لندن با مدال‌آوری قاسم رضایی کشتی‌گیر وزن 96 کیلوگرم فرنگی‌کار کشورمان توانست 25 درصد از مدال طلای المپیک را به خود اختصاص دهد.

یدالله اکبرزاده با اشاره به اینکه مازندران در بین استان‌های کشور توانست 50 درصد طلای المپیک را به نام خود ثبت کند، گفت: در روزهای پس از المپیک نیز ورزشکاران آملی توانستند در رقابت‌های جهانی و آسیایی مدال‌های رنگارنگی برای کشورمان به ارمغان آوردند.

وی با تاکید بر اینکه در رشته ورزشی والیبال نیز کاله مازندران سال گذشته قهرمان لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشورمان شد، بیان داشت: این تیم توانست در اوایل سال‌جاری در رقابت‌های آسیایی نیز به جایگاه سوم آسیا دست پیدا کند.

اکبرزاده با اعلام اینکه در گذشته سرانه ورزشی در این شهرستان شش سانتیمتر بود، گفت: این فضا در دولت نهم و دهم به حدود 72 سانتیمتر رسیده است.

فرماندار آمل تصریح کرد: در این شهرستان 30 فضای روباز ورزشی ساماندهی شده است.

وی با اعلام اینکه در این شهرستان حدود 70 سالن سرپوشیده در تملک ادارات و نهادها و استیجاری داریم، بیان کرد: در عرصه ورزشی برای آمل کم‌کاری شده و حق این شهر ادا نشد ولی امیدواریم در آینده این شهرستان به حق واقعی خود برسد.

به گزارش فارس، با کسب موافقت باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان آمل بعد از قائمشهر دومین خانه شمشیربازی مازندران را به خود اختصاص داده است.

این خانه در کنار سالن ورزشی سرپوشیده 2 هزار نفری پیامبر اعظم(ص) آمل قرار داشته و فضای ورزشی آن به 300 مترمربع می‌رسد که برای تجهیز و ساخت پیست زمینی، لوازم و ابزار شمشیربازی و خرید لباس، کلاه مخصوص، کفش و لوازم استاندار این ورزش 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

بعد از بهره‌برداری خانه ژیمناستیک و کشتی شاهد افتتاح سومین خانه تخصصی ورزشی در رشته شمشیربازی در این شهرستان هستیم.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول