اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پیشرفت 60 درصدی مرمت مسجد تاریخی صفویه جانبهان بستان‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی از رشد 60 درصدی مرمت مسجد تاریخی جانبهان شهرستان بستان‌آباد خبر داد.

پیشرفت 60 درصدی مرمت مسجد تاریخی صفویه جانبهان بستان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از عملیات مرمتی این مسجد تاریخی گفت: تاکنون اقداماتی نظیر نماسازی، احیای سردر مسجد و سبک‌سازی پشت بام مسجد جانبهان بستان‌آباد در راستای عملیات مرمتی انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه مسجد «جانبهان بستان‌آباد» در تمام طول عمر خود همواره مسجدی فعال و پویا بوده و محل عبادت اهالی روستا و منطقه به شمار می‌رفته است، اظهار کرد: معماری داخلی مسجد آرامش روحانی خاصی را به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشکری استان آذربایجان‌شرقی افزود: مسجد جانبهان در روستای جانبهان بستان‌آباد واقع شده و تنها مسجد روستایی تاریخی این منطقه است که کارشناسان با توجه به ستون‌های منقش و کنده‌کاری شده‌اش، آن را متعلق به دوران صفویه می‌دانند.

وی معماری خاص داخلی مسجد را که در زمان خود مناسب‌ترین نوع معماری بوده است، علت زیبایی منحصر به فرد جانبهان دانست و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که عملیات مرمتی این مسجد تاریخی اواخر مهرماه سال‌جاری به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری شود. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول