اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

برخورد قانونی با رانندگان بهتر از توقیف خودروهاست

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: برخورد قاطع و قانونی با رانندگان متخلف به مراتب تاثیرگذارتر از توقیف خودروهاست.

برخورد قانونی با رانندگان بهتر از توقیف خودروهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، عیسی هاشمی‌حیدری در جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مشارکت کارشناسانه و اتخاذ تصمیم و راهکارهای مناسب را گامی مثبت برای کاهش تصادفات دانست و اظهار داشت: کاهش سوانح رانندگی نیاز به حضور حداکثری تمامی دست‌اندرکاران در این بخش دارد.

هاشمی با تاکید بر اجرای مصوبات این جلسه‌ها خاطرنشان کرد: پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آنها می‌تواند بخش اعظمی از صدمات و خسارات وارده در بخش حمل و نقل را کاهش دهد.

معاون عمرانی استاندار مازندران آموزش تمام اقشار مختلف نسبت به قوانین، علائم و استفاده صحیح از وسایل نقلیه را از مهم‌ترین عوامل برای کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد.

وی با  تاکید بر پیاده کردن روش‌های صحیح و مناسب مدیریتی در این باره، اطلاع‌رسانی، تبلیغات از طریق رسانه‌ها را نیز از دیگر برنامه‌های مهم برای کاهش سوانح رانندگی برشمرد.

هاشمی خواستار برخورد قاطع و قانونی با رانندگان متخلف در سطح محورها شد و تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با رانندگان متخلف به مراتب تاثیرگذارتر از توقیف خودروهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به راهکارهای اجرایی این دستگاه در زمینه کاهش سوانح رانندگی در سطح محورهای ارتباطی مازندران گفت: شناسایی و رفع نقاط پرحادثه، افزایش کنترل راهنمایی و رانندگی، استفاده و نصب دوربین‌های هوشمند، سازماندهی محل تردد عابران پیاده و موتور سیکلت‌ها، نصب روشنایی از جمله اقدامات اجرایی این اداره کل در زمینه ارتقا و افزایش ایمنی محورهای استان است.

سید علی اسد نصب انواع علائم و افزایش تیم‌های گشت نامحسوس را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

وی به گستردگی بخش حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور اشاره کرد و افزود: موضوعات بخش حمل و نقل بسیار وسیع و گسترده بوده و مسئولان مربوطه نباید یک‌بعدی به آن نگاه کنند.

اسد از حضور اساتید دانشگاهی و کارشناسان خبره در زمینه مقوله حمل و نقل و ترافیک در این کمیته خبر داد و افزود: در سال‌جاری در تلاشیم تا با حضور اساتید علم فن و کارشناسان بخش حمل و نقل و ترافیک نسبت به اراده طرح‌های علمی و تخصصی در مقوله ایمن‌سازی و کاهش سوانح رانندگی گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیران دستگاه‌های مرتبط در زمینه ایمن‌سازی محورها به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای افزایش ایمنی در سطح محورهای استان پرداختند.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول