اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان:

سهم تعاونی‎ها در تولید ناخالص ملی حساب شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: سهم تعاونی‎ها در تولید ناخالص ملی حساب شود.

سهم تعاونی‎ها در تولید ناخالص ملی حساب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‎های اجرایی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: ایجاد بستری برای هم‌فکری مدیران می‎تواند اثرات مثبتی را در حل مسائل به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان متشکل از یک نیروی کامل اجرایی است خاطر نشان کرد: ظرفیت آموزش، بیمه‎ای، تامین منابع، ایجاد سرمایه و ... در این شورا وجود دارد.

غلامی بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‎تواند این شورا در دستور کار خود قرار دهد این است که تلاش شود تا سهم تعاونی‎ها در تولید ناخالص ملی حساب شود و اگر می‎خواهیم تعاون به جایگاه خود دست یابد باید بدانیم که در کجا قرار گرفته‎ایم.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان تصریح کرد: وقتی آمار ارائه شود همه چیز را می‎توان مورد محاسبه قرار داد و بسیاری از مسائل را برطرف کرد.

وی افزود: با روی کاغذ آوردن و جمع‎آوری اطلاعات تعاونی‎ها می‎توان تعیین کرد که در کدام حوزه وارد شویم تا مسائل برطرف شود.

غلامی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی سامانه کارجویان مورد توجه قرار گیرد یادآور شد: آمار درستی از وضعیت بیکاران استان وجود ندارد و باید سامانه‎ای را طرح‎ریزی کرد که همه سامانه‎ها به آن لینک باشند و اطلاعات جامعی از وضعیت اشتغال استان ارائه شود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: امید داریم این سامانه هر چه زودتر با تلاش مسئولان این حوزه راه‎اندازی شود و در کارگروه اشتغال رونمایی و به عنوان یک طرح پایلوت کشوری قرار گیرد.

وی افزود: در این شورا یکی از مباحثی که باید به آن توجه کرد ظرفیت بخش خصوصی است تا بتوان گام‎های مؤثرتری را برای حل مسائل و پیشرفت استان برداشت.

غلامی با تاکید به بخش آموزش متذکر شد: اصلی‎ترین مشکل در اقتصاد استان مدیریت تولید است که باید مطالعات لازم برای آن انجام و دوره‎های آموزشی با حضور اساتید خارجی و داخلی و با استفاده از تجربیات قوی‎ترین بنگاه‎های اقتصادی در استان فراهم شود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه گلستان موقعیت منحصر به ‎فردی دارد بیان کرد: باید با توجه به توانایی‎های استان اقدامات و ابتکار جدیدی در استان ارائه داد تا این ظرفیت‎های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول