اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس

اوباما: «جار و جنجال» نتانیاهو درباره تعیین خط قرمز برای ایران را نادیده‌ می‌گیرم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا فشار نخست وزیر اسرائیل برای تعیین خطوط قرمز علیه ایران را به «جار و جنجالی» تشبیه کرد که او تلاش می‌کند، آن را نادیده بگیرد.

اوباما: «جار و جنجال» نتانیاهو درباره تعیین خط قرمز برای ایران را نادیده‌ می‌گیرم

به گزارش فارس، باراک اوباما در گفت‌وگو با برنامه «60 دقیقه» شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت:‌ من اصرار بنیامین نتانیاهو درباره اینکه ایران نباید به تسلیحات هسته‌ای دست یابد چراکه این امر هر دو ما و در کل جهان را تهدید می‌کند و موجب شروع رقابت تسلیحاتی می‌شود، را درک می‌کنم و با آن موافق هستم.

اما اوباما همزمان افزود: با این حال، زمانی که بحث تصمیمات درباره امنیت ملی ما مطرح می‌شود، صرفا کارهایی را انجام می‌دهم که به نفع مردم آمریکا باشد و هر «جار و جنجال» دیگری را نادیده می‌گیرم.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر،‌ من احساس وظیفه می‌کنم و نه فشار، تا اطمینان یابم که درباره این مسائل، ما در حال رایزنی نزدیک با اسرائیلی‌ها هستیم چراکه این موضوع به شدت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنها نزدیک‌ترین متحدان ما در منطقه هستند. از آن طرف ما ایران را داریم که مطالب ترسناکی بر زبان می‌آورند که مستقیما موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، اظهارنظر رئیس جمهور آمریکا پس از افزایش تنش میان وی و نتانیاهو بر سر ایران مطرح شد چراکه نخست وزیر اسرائیل خواستار اقدام واشنگتن در تعیین خطوط قرمز برای ایران بود اما اوباما در طول گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو این ایده را رد کرد.

«لئون پانتا»،‌ وزیر دفاع آمریکا نیز با حمایت از موضع اوباما تاکید کرد که خطوط قرمز نوعی بحث سیاسی است که برای منزوی کردن افراد از آنها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول