اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

کریستین ساینس مانیتور:

حمله اسرائیل به ایران یک اشتباه تاریخی است که با واکنش اعراب علیه آمریکا مواجه می‌شود

خبرگزاری فارس: روزنامه کریستین ساینس مانیتور مقاله‌ای را منتشر کرده که نویسنده آن از حمله اسرائیل به ایران به عنوان یک اشتباه تاریخی یاد کرده که منجر به واکنش مردم عرب خاورمیانه علیه منافع آمریکا در منطقه خواهد شد.

حمله اسرائیل به ایران یک اشتباه تاریخی است که با واکنش اعراب علیه آمریکا مواجه می‌شود

به گزارش فارس، «کلاود سلحانی»، در مقاله‌ای که روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» آن را منتشر کرده است، ضمن اشاره به برهه حساس سیاست خارجی آمریکا که مصادف با سال انتخابات در این کشور است، از این مقطع به عنوان راه رفتن در تاریکی یاد کرده است.

بنابراین گزارش، چنین مقطعی، می‌تواند مقطعی خطرناک باشد چرا که برخی طرف‌ها ممکن است از آن برای رسیدن به اهدافی استفاده کنند که در شرایط عادی ممکن نیست مقامات آمریکایی به آن تن دردهند. یک نمونه از آن بالا رفتن صدای اسرائیل مبنی بر حمله نظامی به ایران است.

بر اساس گزارش فوق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر تندروی اسرائیل و ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم از حامیان استفاده از نیروی نظامی برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران هستند. آنها می‌دانند که اگر در این روزهای تاریک [برهه انتخابات] دست به حمله بزنند، شانسشان برای رسیدن به هدف بیشتر است.

نویسنده مقاله از آنچه حمله اسرائیل به ایران خوانده است، به عنوان یک اشتباه تاریخی یاد کرده و تصریح کرده است که این حمله آغاز یک فاجعه خواهد بود. ایران با پخش کردن تاسیسات هسته‌ای خود در این کشور، هدف قرار دادن آنها را بسیار مشکل کرده است. حمله نظامی تنها می‌تواند خواسته ایران را برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای به تاخیر بیندازد اما نمی‌تواند مانع آن شود. 

کشته شدن «کریس استیونز»، سفیر ایالات متحده در لیبی نشان داد که وضعیت منطقه تا چه حد شکننده است و چقدر سریع یک جمعیت در صورت دست گذاشتن روی یک مساله حساس، می‌تواند به یک نیروی خشن بدل شود. حالا تصور کنید مردم منطقه چه واکنشی به حمله نظامی اسرائیل به یک کشور مسلمان از خود نشان می‌دهند؟

در شرایطی که آمریکا در حال نزدیک شدن به انتخابات است، باید به صراحت برای اسرائیلی‌ها روشن شود که حمله به ایران، کاملا غیرقابل قبول است. حمله اسرائیل به ایران در واقع ایالات متحده را در خط مقدم جبهه نبرد اسرائیل و اعراب و مسلمانان قرار می‌دهد و این شرایطی است که آمریکا هیچ‌وقت نباید در آن قرار بگیرد. اولین واکنش مردم عرب در خیابان‌های کشورهای عربی علیه منافع آمریکا در منطقه خواهد بود.

 

روزنامه کریستین ساینس مانیتور در پایان تاکید کرده است که این نظرات، نظرات نویسنده است و الزاما دیدگاه‌های این روزنامه آمریکایی را منعکس نمی‌کند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول